• tvåbarnsmor89

vanligt att få snabbt feber och huvudvärk?

hämtade 5åriga sonen på dagis vid luch han sa då han var trött, dagis sa han hade varit som vanligt på förmiddagen och lekt och ätit bra vid mellis(var plättar då) så att han inte åt så mkt lunch var ju inte konstigt.
    Så när vi kom hem ville han vila vilket han fick(kände på han då men han var inte varm, i och med att han inte brukar sova middag annars), vaknade nu efter 2tim och grinade han jätte ont i pannan och var varm hade då 38,8´C

Brukar barn få huvudvärk i sammanband med feber?
    Gav han alvedon nu pga huvudvärken... så vet ju inte om feber stiger...

Han har ju haft feber såklart förut men inte tillsammans med huvudvärk....

Bröjade igår få lite lätt rethosta men är annars frik.

• Svar på tråden vanligt att få snabbt feber och huvudvärk?
  • Lufsan

Jag tycker det låter helt normalt. Men skulle gå till läkaren och se om han behöver medicin. 

En dag i sänder.
  • tvåbarnsmor89

Gå till läkaren känns lite drastiskt då han bara varit sjuk sen 13-14 idag. Men efter lite Alvedon är han såpass pigg att han orkar sitta i soffan och titta Bolibompa och huvudet känns bättre säger han så är nog bara vanlig feber

• havaianas

Nar mina fick halsfluss sa fick de hog feber helt plotsligt fran en timme till en annan bara och klagade pa ont i ogonen, pannan och huvudet etc. Febern gick ner med febernedsattande men gick direkt upp till ca 40 grader nar febernedsattande medicin inte verkade langre. Du kan ju se om han sedan borjar klaga pa halsen. Annars har jag upplevt att bara feber i sig kan ge huvudvark, mitt alsta barn far ofta ont i pannan och kring ogonen.

Hur har det gatt 

• tvåbarnsmor89
    havaianas skrev 2012-10-05 14:31:14 följande:
    Nar mina fick halsfluss sa fick de hog feber helt plotsligt fran en timme till en annan bara och klagade pa ont i ogonen, pannan och huvudet etc. Febern gick ner med febernedsattande men gick direkt upp till ca 40 grader nar febernedsattande medicin inte verkade langre. Du kan ju se om han sedan borjar klaga pa halsen. Annars har jag upplevt att bara feber i sig kan ge huvudvark, mitt alsta barn far ofta ont i pannan och kring ogonen.

Hur har det gatt 
    Efter alvedonen och vilan vart han bra igen och var som vanligt på kvällen och näst kommande dag men har nu börjat blivit snuvig så är väl något skit i kroppen
Svar på tråden vanligt att få snabbt feber och huvudvärk?