• Anonym (thailandsresa)

blöja under baddräkt på 6-månaders?

vi har köpt en sån här lekmer.se/barnklader/badklader/uv-klader/swimpy-uv-dr%C3%A4kt-bamse-r%C3%B6d-small#.UGr92hjhzu0 till sonen som kommer vara 6,5 månader när vi reser.
    vad ska man ha under? *dum*

tacksam för svar!

• Svar på tråden blöja under baddräkt på 6-månaders?
  • niky40

Byxblöja eller engångsbadblöja

• niky40

Sorry med byxblöja menar jag badbyxblöja, sådana man har på babysim.

• Anonym (thailandsresa)

tack! så skönt med folk som har koll!
    finns de på "vanliga affärer" eller måste man skicka efter?

• Anonym (thailandsresa)

kan inte påminna mig att jag sett Libero badblöja på ica, men jag har ju inte direkt letat heller..
    annars kanske simhallarna säljer?

• niky40

Jag har sett engångs på vissa Ica. Och den stora simhallen i min stad säljer badbyxblöja.

• niky40
    Petra645 skrev 2012-10-02 17:17:31 följande:
    jag skulle inte ha haft något under alls

Om det bajsas då?
  • Anonym (thailandsresa)
    niky40 skrev 2012-10-02 16:56:08 följande:
    Jag har sett engångs på vissa Ica. Och den stora simhallen i min stad säljer badbyxblöja.
    ska testa!
  • Colisa
    Petra645 skrev 2012-10-02 17:17:31 följande:
    jag skulle inte ha haft något under alls
    Inte jag heller.
    niky40 skrev 2012-10-02 18:12:36 följande:

Om det bajsas då?
    Då tömmer man ur bajset och tvättar byxan. Den är ju gjord för att hålla sånt inne, i alla fall om det är sådana jag har erfarenhet av.

• Anonym (thailandsresa)
    Colisa skrev 2012-10-02 20:44:53 följande:
    Inte jag heller.
    Då tömmer man ur bajset och tvättar byxan. Den är ju gjord för att hålla sånt inne, i alla fall om det är sådana jag har erfarenhet av.

såg du länken?
    baddräkten ser ut som en våtdräkt, tror inte den håller bajset inne.
    eller ja, kommer det inte ut i polen så smetas det nog ut över hela barnet...
  • Colisa
    Inte jag heller.

Äh, sorry, jag fattade fel, skit i mitt svar! Rörde ihop länken i TS och den i inlägget under!Skäms
  • niky40
    Inte jag heller.Då tömmer man ur bajset och tvättar byxan. Den är ju gjord för att hålla sånt inne, i alla fall om det är sådana jag har erfarenhet av.

De uvdräkter jag köpt håller inte inne. Därför köpte vi badbyxblöjor, aldrig engångs. Är det vanlig uv-dräkt du menar? Har den hållit inne bajs? Den har ju inga resår kring ben och midja. Men finns sån är jag mycket intresserad. Minns du vad det var för sort?

Vid de pooler vi har varit vid har personalen krävt att man använder badbyxblöja när bebis badar. UV-dräkt har inte godkänts.

Vissa har heller inte godtagit engångsbadblöjor har jag hört.
  • niky40
    Colisa skrev 2012-10-02 20:49:31 följande:
    Äh, sorry, jag fattade fel, skit i mitt svar! Rörde ihop länken i TS och den i inlägget under!

Haha ok! Då är vi på samma bana!
  • Sarhan

Badbyxblöjor finns på babyproffsen, barnens hus och jag tror att en del simhallar har också men är inte helt säker.

• Colisa
    niky40 skrev 2012-10-02 20:51:11 följande:

Haha ok! Då är vi på samma bana!
    Hehe!Cool

Blöjbadbyxor från t ex Lindberg finns även att köpa på div. nätshoppar. De håller tätt däremot! Köp inte för stora bara, det måste ju sitta tajt runt benen.
  • Jenny 993

det finns ett märke som heter huggins de finns på ica.. jag köpte mina där i alla fall....annars kolla på lindex de kan ha badbyxblöja som ser ut som vanliga badbyxor....

• Jessa N

Vi köpte badbyxor till babysimmet på kapahl, finns även på Åhléns vet jag. Ett tips bara 😊

Svar på tråden blöja under baddräkt på 6-månaders?