• diigiidiidam

Höstpynta från naturens tillgångar

Hej! Jag skulle vilja få lite tips och idéer om hur man kan höstpynta fint både utomhus och inne? Har lite tankar om att jag vill göra något fint med dem fina löven som kommit nu men vet inte riktigt vad? Har försökt googla lite men skulle gärna vilja höra ifrån er om ni har några roliga idéer elr kanske tips på sidor där man kan få lite inspiration? Skulle vilja göra något nytt som kanske inte är så vanligt.. Så tråkigt att köpa färdiga saker jämt, skulle va kul att pyssla lite med dottern ute:)

• Svar på tråden Höstpynta från naturens tillgångar
  • Marilyn

Plocka lönnlöv och bind ihop en dörrkrans, alt sätt fast dem på en frigolitring. Plocka rönnbär och ha i vas hemma.

• Summermom11

Lägg fina löv och tex rönnbär i klasar på ett ljusfat med blockljus

Melvin <3 110603
  • diigiidiidam

Tack alla! Gillade verkligen länken du skickade aysn!, detta ska verkligen provas imorgon!!:)

• Cantaton

Jag dekorerade festbord ett år genom att plocka pinnar och sätta äpplen längst upp på pinnarna och sedan sätta pinnarna i stora glasvaser. Det blev tufft.

När jag gick i lågstadiet gjorde vi naturvävar genom att plocka en y-formad pinne, sätta snöre i klykan och väva in fina naturföremål som blad och rönnbär m.m. Googla på "Naturväv" så får du fram ett gäng olika varianter.

• Minttu

Pyssel med barn: trä sådant ni hittar i naturen på tråd med nål. Häng upp de fina höstgirlangerna i fönstret!

• Froststar

Förra årets spartanska höstdekor.
    Jag har använt en fyrkantig frigolitbit, ca 6 cm tjock, limmat en massa löv i höstfina färger runtom överallt i flera lager och klätt det hela med gammalt, halvrostigt hönsnät så det såg ut som en kudde. Strödde ut 4-5 sådana i olika storlekar utanför huset på en bänk, lutad mot ett träd, lutad mot gårdslampan och en hängde jag faktiskt på en spik på fasaden.

• Lonlely Wolf

Jag undrar om någon av er vet om det finns någon lukt fri spray man kan spreja bladen och annat utifrån så att dem håller färgen och hållbarheten. Tänkte plocka fina grenar med höstens färg i bladen vet inte vad busken heter den har även små orange bär i som jag tänkte peta ner i oasis.

Vore bra om någon vet om sånt sprey.

Svar på tråden Höstpynta från naturens tillgångar