Jag drömmer om att bli författare! Alla tips välkomnas!
Jag har en dröm om att en dag få ge ut en bok som jag själv har skrivit! Problemet är att jag inte riktigt vet var och hur jag ska börja. Jag älskar att skriva - den biten är det inget problem med. Däremot förstår jag inte hur man ska få ihop det tidsmässigt. Jag jobbar heltid och har ett, i periodvis, stressigt jobb där det blir lätt att man jobbar över. Vi har dessutom precis köpt hus och mycket tid går åt till att fixa med huset. Har inga barn än men min förhoppning är att bli gravid under 2012. Hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag lätt tagit tjänstledigt ett halvår för att komma igång med min bok, men dessvärre har jag inte den möjligheten. Ska jag lyckas knåpa ihop en bok (genre kriminalroman) känner jag att jag måste "leva med min bok" 24/7. Jag började att skriva under en semester för ett antal år sedan. Min sambo höll på att bli galen på mig, eftersom jag bara skrev och inte umgicks så mycket med honom. :)
Skriver mycket i jobbet (varierande texter - allt från mejl till projektplaner). När jag var yngre skrev jag mycket dikter. Skulle nog kunna krafsa ihop till en dikt-/poesibok, men vet inte om det riktigt är det jag vill. Har precis prövat mina vingar när jag skickade in en novell till en novelltävling.
Så, en liten problematik till... när man som jag vill skriva en kriminalroman måste man ju ha hjälp av exempelvis kriminialtekniker etc. för att boken ska bli verklighetstrogen. Innan jag vågar ta en sån kontakt vill jag naturligtvis känna att jag "har något" annars lär det lätt bli pinsamt...
Ja, tveka inte! Alla erfarenheter och tips välkomnas! Tack!