• Jesse James

    Bilda stjärnfamilj?

    Jag är en singelman som söker en kvinna som liksom jag vill ha barn snarare än en traditionell relation.

    Jag är välutbildad och har kulturella intressen, Lång, bredaxlad och med skandinaviskt utseende.

    Du har ett jobb, en utbildning och är kroppsligt och psykiskt frisk. Du kan vara heterosexuell eller lesbisk, vi siktar inte på att bilda en kärnfamilj utan vi hoppar över det steget och går på delad vårdnad 'direkt'.Jag finns i Stockholm/Uppsalatrakten.

  • Svar på tråden Bilda stjärnfamilj?
  • Primrose

    Jag tror att många skulle välja en spermadonator och egen vårdnad, i ärlighetens namn. Eftersom de inte känner dig. Förhoppningsvis och troligtvis är det så att människor som så planerat väljer att skaffa barn tillsammans gör det om de känner varandra väl.

  • Jesse James
    Primrose skrev 2013-02-14 18:30:16 följande:
    Jag tror att många skulle välja en spermadonator och egen vårdnad, i ärlighetens namn. Eftersom de inte känner dig. Förhoppningsvis och troligtvis är det så att människor som så planerat väljer att skaffa barn tillsammans gör det om de känner varandra väl.

    Nej men du, man kan ju lära känna varandra först.

    Och ärligt talat: Vet den som skaffar barn på egen hand vad den gör?
  • LevLivetNu
    Jesse James skrev 2013-02-14 22:04:58 följande:

    Nej men du, man kan ju lära känna varandra först.

    Och ärligt talat: Vet den som skaffar barn på egen hand vad den gör?
    ja det vet "Den" och "den" är väldigt lycklig ensam med sitt barn... . Sorry men skulle aldrig nappa på ett sådant här "erbjudande" ....om du nu är på riktigt..
  • Primrose
    Jesse James skrev 2013-02-14 22:04:58 följande:

    Nej men du, man kan ju lära känna varandra först.

    Och ärligt talat: Vet den som skaffar barn på egen hand vad den gör?
    Jo, fast nu talar jag om en mångårig vänskap och ett enormt förtroende för varandra. En kvinna ska välja att bära och föda ett barn med en man som kommer att vilja ha hand om barnet varannan vecka tills barnet blir myndigt. Som kommer att vilja ha lika mycket att säga till om som mamman. Om ingen förälskelse, kärlek eller tanke på ett gemensamt liv med den mannen existerar, så undrar man ju litet varför hon skulle välja att det skulle bli så (i stället för att välja en donator - med breda axlar och skandinaviskt utseende...). Avlastning varannan vecka kanske? En smula banalt. För att barnet skulle få en fantastisk pappa? Hmmm - ja då krävs det verkligen att man vet vem mannen är och har umgåtts under mycket lång tid med den personen.
  • Jesse James
    LevLivetNu skrev 2013-02-14 22:07:49 följande:
    ja det vet "Den" och "den" är väldigt lycklig ensam med sitt barn... . Sorry men skulle aldrig nappa på ett sådant här "erbjudande" ....om du nu är på riktigt..

    Nähä. Men du verkar ju inte heller förstå att det är ett "erbjudande": kom hit första bästa kvinna så gör jag dig gravid. (Det är det som kallas spermadonation för övrigt).

    Givetvis är det en förutsättning att man har kontakt en tid, utvecklar ett förtroende för varandra och så till sist tar beslutet att gå vidare. Till skillnad från en vanlig situation med delad vårdnad råder heller inget agg mellan föräldrarna. Du har kanske hört talas om föräldrar som har samarbetssvårigheter på grund av att det tidigare förhållandet har havererat?

    Jag tror att det finns kvinnor som förstår att:
    - Det är ett väldigt stort ansvar att ha barn. Det kan vara skönt att dela det med någon.
    - De kan dö eller åtminstone bli allvarligt sjuka. Vem har barnet då?

    Kort uttryckt: att det bästa är att barn har (minst) två föräldrar.
  • Jesse James
    Jesse James skrev 2013-02-15 12:08:56 följande:

    Nähä. Men du verkar ju inte heller förstå att det är ett "erbjudande": kom hit första bästa kvinna så gör jag dig gravid. (Det är det som kallas spermadonation för övrigt).

    Givetvis är det en förutsättning att man har kontakt en tid, utvecklar ett förtroende för varandra och så till sist tar beslutet att gå vidare. Till skillnad från en vanlig situation med delad vårdnad råder heller inget agg mellan föräldrarna. Du har kanske hört talas om föräldrar som har samarbetssvårigheter på grund av att det tidigare förhållandet har havererat?

    Jag tror att det finns kvinnor som förstår att:
    - Det är ett väldigt stort ansvar att ha barn. Det kan vara skönt att dela det med någon.
    - De kan dö eller åtminstone bli allvarligt sjuka. Vem har barnet då?

    Kort uttryckt: att det bästa är att barn har (minst) två föräldrar.

    Det skulle stå: "Nähä. Men du verkar ju inte heller förstå att det INTE är ett "erbjudande": kom hit första bästa kvinna så gör jag dig gravid. (Det är det som kallas spermadonation för övrigt).
  • Primrose

    Javisst - lycka till du. Och ett extra stort lycka till till den kvinna som skulle välja en "spermadonator" av din kaliber. Det kommer att behövas.

  • Jesse James
    Primrose skrev 2013-02-15 13:06:10 följande:
    Javisst - lycka till du. Och ett extra stort lycka till till den kvinna som skulle välja en "spermadonator" av din kaliber. Det kommer att behövas.
    Javisst. Och du: skaffa dig ett liv. Att ägna dagarna åt att kommentera trådar som man saknar intresse för är ett tecken på att man har  a l l d e l e s  för mycket tid. Kanske skulle du skaffa dig ett jobb istället?
  • Primrose

    Nej, jag saknar inte intresse för donationsfrågan. Och du kom här med ännu en aspekt på det hela. Tack ska du ha!

    Lycka till!

  • HRE

    Jag förstår inte alls problemet! Det finns tjejer som vill ha barn. Och det finns killar som vill ha barn. Och kanske har man inte hittat sitt livs stora kärlek och vill ändå ha familj. Då är det här helt perfekt i mina ögon. Har svårt att förstå er som inte förstår det...

    Barn kommer till på alla möjliga vis, ibland mindre bra vis. Här fattar man ett sunt och genomtänkt beslut och är inte det en bra grund för att skaffa barn?

    Jesse, jag skrev till dig. Men ser att du bor i Stockholm... Så synd - jag bor i Malmö. Hoppas du hittar någon närmre...

  • Jesse James
    HRE skrev 2013-02-18 21:05:25 följande:
    Jag förstår inte alls problemet! Det finns tjejer som vill ha barn. Och det finns killar som vill ha barn. Och kanske har man inte hittat sitt livs stora kärlek och vill ändå ha familj. Då är det här helt perfekt i mina ögon. Har svårt att förstå er som inte förstår det...

    Barn kommer till på alla möjliga vis, ibland mindre bra vis. Här fattar man ett sunt och genomtänkt beslut och är inte det en bra grund för att skaffa barn?

    Jesse, jag skrev till dig. Men ser att du bor i Stockholm... Så synd - jag bor i Malmö. Hoppas du hittar någon närmre...

    Hej HRE, tack för inlägget och ditt mail! Tyvärr kan jag inte flytta till Malmötrakten. Men man blir ändå glad när någon på forumet visar empati.
  • ZaftMonkey

    Så länge båda är med på det så ser jag inget problem med saken. Det finns barn som har föräldrar som hatar varandra, så att ha föräldrar som kommit överens om att skaffa barn tillsammans är inte hälften så illa. Jag kan till och med tänka mig att kommunikationen kan bli bättre där än för vissa gifta par och här är inte ens föräldrarna "skilda" eftersom de aldrig "varit tillsammans" heller.
    Så länge barnet får den kärlek som det behöver så är det väl bara att köra på tänker jag :)

  • Jesse James
    ZaftMonkey skrev 2013-02-20 16:07:14 följande:
    Så länge båda är med på det så ser jag inget problem med saken. Det finns barn som har föräldrar som hatar varandra, så att ha föräldrar som kommit överens om att skaffa barn tillsammans är inte hälften så illa. Jag kan till och med tänka mig att kommunikationen kan bli bättre där än för vissa gifta par och här är inte ens föräldrarna "skilda" eftersom de aldrig "varit tillsammans" heller.
    Så länge barnet får den kärlek som det behöver så är det väl bara att köra på tänker jag :)

    Just.
Svar på tråden Bilda stjärnfamilj?