• Anonym (Resande pappa)

Anknytning mellan pappa och barn.

Jag undrar hur mycket min mans resande i jobbet påverkar anknytningen mellan honom och vårt barn.
    Under perioder är han borta 2 dygn i veckan och utöver det jobbar han ofta över någon timme några dagar i veckan (hemma vid 18ich och vårt barn lägger sig ca. 20). Ofta är helgerna drabbade av jobbresor under dessa perioder.
    Sen har han träning en gång i veckan, visserligen åker han precis när vårt barn ska börja nattas (innan vårt barn kom tränade han 4 ggr i veckan så jag tycker inte egentligen att det är ett problem). När han kommer hem är det ofta mer jobb hemifrån men han tar sig alltid tid att leka med vårt barn. Men som sagt vad gör detta med anknytningen?

• Svar på tråden Anknytning mellan pappa och barn.
  • Sweno

Jag är borta lika mycket, om inte mer och jag och min dotter har superkontakt.

• Anonym (Resande pappa)
    Sweno skrev 2012-10-02 19:36:20 följande:
    Jag är borta lika mycket, om inte mer och jag och min dotter har superkontakt.

Det glädjer mig att höra! Jag undrar om det kanske är jag som "lider" mest av att han är borta.
  • Sweno
    Anonym (Resande pappa) skrev 2012-10-02 19:38:27 följande:
    Det glädjer mig att höra! Jag undrar om det kanske är jag som "lider" mest av att han är borta.

Ja så kan det vara, hur gammalt är barnet?
  • Anonym (Resande pappa)

1 år. Jag upplever det som att min man bara tar det roliga som lekar och mys men är inte hemma när det gäller det mer vardagliga.

• Anonym
    Anonym (Resande pappa) skrev 2012-10-02 19:44:24 följande:
    1 år. Jag upplever det som att min man bara tar det roliga som lekar och mys men är inte hemma när det gäller det mer vardagliga.

Ni visste inte detta när ni planerade barn?
     När ska han vara föräldraledig?

• Sweno

Det kommer gå i perioder och det är inget som helst problem. Slappna av och njut av tiden istället.

• Anonym (Resande pappa)
    Anonym skrev 2012-10-02 19:46:48 följande:
    Ni visste inte detta när ni planerade barn?

När ska han vara föräldraledig?

Han har fått mer ansvar på jobbet och med det kom mer resor. Det visste vi inte innan jag blev gravid. Han tycker inte själv att det är så roligt även om han älskar sitt jobb.

Han kommer att vara pappaledig en månad bara, men i början när vårt barn kom var han ledig varje fredag i 2 månader.
  • Anonym (Resande pappa)
    Sweno skrev 2012-10-02 19:49:10 följande:
    Det kommer gå i perioder och det är inget som helst problem. Slappna av och njut av tiden istället.

Jag är väldigt avslappnad och njuter i fulla drag, jag vill bara inte att han ska missa så mycket som han faktiskt gör när han är borta mycket.
  • Anonym
    Anonym (Resande pappa) skrev 2012-10-02 19:57:54 följande:

Han har fått mer ansvar på jobbet och med det kom mer resor. Det visste vi inte innan jag blev gravid. Han tycker inte själv att det är så roligt även om han älskar sitt jobb.
    Han kommer att vara pappaledig en månad bara, men i början när vårt barn kom var han ledig varje fredag i 2 månader.
    Och han spenmderar tid med barnet när han är hemma? Han är en bra pappa?

Kan dina tankar beror på att du är lite trött på att ta den trista vardagen själv?  Att det är du som ensam uppfostrar? Att detta blev inte som du tänkt det?
  • Anonym (Resande pappa)
    Anonym skrev 2012-10-02 20:00:18 följande:
    Och han spenmderar tid med barnet när han är hemma? Han är en bra pappa?

Kan dina tankar beror på att du är lite trött på att ta den trista vardagen själv?  Att det är du som ensam uppfostrar? Att detta blev inte som du tänkt det?

Det kan du ha väldigt rätt i!

Han är en jätte bra pappa. Han spenderar tid med barnet när han är hemma. Vårt barn skiner upp och springer fram när han kommer hem för han vet att det blir massa bus och lek när han kommer hem. Det värmer i mitt hjärta men jag tänker att pappa blir lekfarbror. När vårt barn blir ledset kommer barnet till mig och det är nog inte helt ovanligt men jag skulle vilja att vi båda dög lika bra som tröst. Vårt barn är inte mammigt alls egentligen.
Svar på tråden Anknytning mellan pappa och barn.