• Villblifem

Syskonförsök!

Imorgon har jag äntligen telefontid med våran doktor på IVF kliniken.
    Vi ska försöka skaffa ett tredje barn.
    Min man är steril så vi har gjort donatorinsemination. 
    Har två barn sen tidigare med samma donator och då det fortfarande finns kvar spermier från samma donator så tänkte vi försöka få ett tredje barn.

Första barnet var landstingsfinansierat och blev till på tredje försöket. Andra barnet fick i betala själv och hon blev till på fjärde försöket.

Såg att dom höjt priserna på Don. ins. till 15000 kr. 
    12000 per gång betalde vi med dottern. 

Någon annan som har barn via donatorinsemination, el. ska insemineras snart?
    skulle vara kul att snacka lite! 

• Svar på tråden Syskonförsök!
  • Ingen 1

Hej!
    Vad skönt att kunna få samma donator till dina barn!
    Har ett barn via donatorinsemination, dock får vi inte fler försök med den donatorn, utan det får bli med en annan så trist. Håller dock på med syskonförsök, har precis misslyckats med det fjärde försöket..

• Villblifem

Vad trist, de två veckorna efter insem. är det jobigaste som finns, gå där och känan efter symmptom på graviditet eller mens...
     Hoppas ni lyckas snart!

LÄngtan efter nr. 2 är precis lika påfrestande som nr. 1
    Fast man är ju så klart lycklig och tacksam att man har ett barn!

Hur gammalt är erat barn?  

Jo för mig spelar det inte så jäätte stor roll att det blir samma donator, men det känns ju ändå bra att det är det.
    det är mest mannen som vill att barnen ska vara helsyskon genetikst också..

• Ingen 1

Vårt barn fyller 2 nu i november.
    Vi fick hjälp på RMC i Malmö, fick landstingsbetalt vid första barnet och nu betalar vi själva.

• AnneOfGreenGables

Vi har ett barn från donorinsemination och har precis börjat på Tamoxifen idag inför syskonförsök. Samma donor. Vi gjorde och ska göra inseminationerna hos CFC i Danmark.

Svar på tråden Syskonförsök!