• Madeleine Louise

Hannah Lily som flicknamn?

Vad tycker du om namnet Hannah Lily/Lilly som flicknamn?

Njuter av livet i Spanien med sonen Florian!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hannah Lily som flicknamn?
  • Madeleine Louise

Det är ett dubbelnamn precis som svenska klassikerna "Anna-Maria" m.fl. Dock har vi funderat på att enbart använda >LilyNjuter av livet i Spanien med sonen Florian!

• Thaleya1

Ja men då måste det vara hannah med h på slutet och Lily med bara ett L i mitten.

• Thaleya1
    Severus skrev 2012-10-02 22:38:17 följande:
    Klart bättre som flicknamn än pojknamn!
  • Frontline
    Severus skrev 2012-10-02 22:38:17 följande:
    Klart bättre som flicknamn än pojknamn!

Varför ska man krångla till allt så in i helvete nu för tiden med lustiga stavningar eller ihopskrivningar...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • BinaBurner

Namnen var för sig är jättevackra, men som dubbelnamn ligger det inte så bra i munnen!

• CeeJay

Röstar på SÖTT men då som Hanna Lilly (dvs "vanlig" stavning/"svensk" stavning).

Gillar inte namnet som ett dubbelnamn Hanna-Lilly dock.  

• hannis

Inte som dubbelnamn men var för sig är de jättefina. Vi funderar själva på Lilly om vår kommande bebis blir en flicka.

• Madeleine Louise

Hur menar du med Hannah montana? Det kommer INTE bli Lilly med två L. Var bara för att visa hur det uttalas.

• Madeleine Louise

Jag vet ingenting om Hannah har bara hört hennes namn någon gång

• Dixie

fina namn, men jag hade inte valt det som dubbelnamn - flyter inte så bra att säga tillsammans..........

• DenNamnbitne

Tyvärr! Det blir fullt. Hanna är ett vackert namn och Lilly är väl inte helt kasst men tillsammans blir det bara fel. Men om ni gillar det ska ni köra på, det är ju huvudsaken.

• Echo

Hanna är fint. Lilly är fint. Hannah känns fånigt om ni är svenska, Lily okej. Men som dubbelnamn känns det mest konstigt.

• MaaxMaax

Båda namnen är fina, men ska det vara dubbelnamn låter det bättre omvänt tycker jag, Lily-Hannah

In manus tuas, Pater, commendo spiritum meum
Svar på tråden Hannah Lily som flicknamn?