• Paulas mamma

Första dejten, han är kock och jag ska bjuda på middag. Vad ska jag laga?

På fredag har jag en dejt. Han är kock och jag har bjudit hem honom på middag. Vad tänkte jag på lixom?! Vi har träffats några ggr innan men det blir första middagen. Jag vill inte göra något superlyxigt och heller inte något för enkelt men vill ändå imponera lite. VAD ska jag laga för något?

• Svar på tråden Första dejten, han är kock och jag ska bjuda på middag. Vad ska jag laga?
  • Butterflie

Laga någonting som du vet är uppskattat, har du ingen rätt som din fam/vänner tycker extra mycket om?

Jag dejtade en kock ett tag och tyckte det var jobbigt att laga mat till honom just av den anledningen att han är kock, men han i själva verket tyckte det var jobbigt att folk runt om honom inte vågade laga mitt till honom..

• nicke nyfiken76

Laga nåt som du känner att du behärskar och som man inte kan misslyckas med. Tror han som kock uppskattar allt, han slipper ju laga mat...

• Paulas mamma

Jag har totalt hjärnsläpp. Jag har hela frysen full av trattkantareller. Skulle en kantarellpaj med en enkel sallad vara för lunchaktigt?

• FlitigaLis
    Paulas mamma skrev 2012-10-03 09:10:44 följande:
    Jag har totalt hjärnsläpp. Jag har hela frysen full av trattkantareller. Skulle en kantarellpaj med en enkel sallad vara för lunchaktigt?

Nej då det tycker jag inte.

Soppa annars är ju gott
  • nicke nyfiken76
    Paulas mamma skrev 2012-10-03 09:10:44 följande:
    Med en god köttbit till så skulle det vara perfekt. Oj, nu blev jag ju hungrig.
  • Tant Groda

Min man är kock och det första han fick hos mig var nuggets ris och wokgrönsaker. Det gillade han. Kockar gillar att bli bjudna på mat och är inte så jättehemska att bjuda hem. Det är mest andra som tror att kockar är "hemska" att ha på middag.

• Paulas mamma
    Tant Groda skrev 2012-10-03 09:17:32 följande:
    Min man är kock och det första han fick hos mig var nuggets ris och wokgrönsaker. Det gillade han. Kockar gillar att bli bjudna på mat och är inte så jättehemska att bjuda hem. Det är mest andra som tror att kockar är "hemska" att ha på middag.

Haha, hemsk tror jag inte att han är men man vill ju ändå göra ett gott intryck.
  • Solaika

Jag skulle göra min favoritgryta. Busenkelt o jättegott! Fläskfilé i bitar eller skivor (beroende på vad man tycker själv). Bryn fläsket och häll sen på en burk crème fraîche paprika/chili och 2-3 dl grädde. Låt koka ca 5 minuter. Smaka av o salta efter önskemål. Servera med färsk pasta. Vill man kan man steka med lök och självklart servera med en fräsch sallad

• micromat

Dejtade en kock förut och han var bara glöad över att bli bjuden på mat och själv slippa laga.. Jag bjöd på enchilladas och en sallad.. Det tyckte han avr supergott.. =) Så laga något som du klarar av och som du själv tycker är gott.. =)

Svar på tråden Första dejten, han är kock och jag ska bjuda på middag. Vad ska jag laga?