• llleeennna

Spara mina facebook meddelanden !!!

Kan man spara sina meddelanden på facebook?
    Har meddelanden redan från när jag och min nuvarande sambo började chatta med varandra och de har nu kommit upp i snart 100 000 !!
    Betyder mycket för mig att ha de kvar så jag kan kolla tillbaka och le, men är absolut LIVRÄDD att jag ska råka trycka på radera på mobilen, har vart nära många gånger..

Så snälla säg att de finns något sätt att spara de!?
    Vad betyder Arkivera?

• Svar på tråden Spara mina facebook meddelanden !!!
  • Fia 28

Säkrast är väl att ta copy paste till ett dokument o spara på datorn istället.

• Regnig måndag

Om de betyder så mycket finns det bara en sak egentligen ch det är att skriva ut på arkivbeständigt bläck på dito papper och låta arkivera dem i ett riktigt arkiv eller lägga i bankfack.. Det finns inget digitalt som är 100% säkert.

Arkivera betyder bara att de flyttas till en annan mapp. Du tvingas då inte bläddra bland gamla mess om du tex letar efter något.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Mama83

Tror inte att du behöver oroa dig för att radera meddelande. :)
    Jag har hört att det inte går att radera meddelanden helt från facebook, bara arkivera dem... Vet dock inte om det stämmer...

• Mama83

Tar tillbaka påståendet i förra inlägget, kollade just och såklart kan man radera... ;)

• Jenniesmamma

Förlåt för att jag lånar tråden, men verkar som att alla vet hur man raderar meddelanden på facebook, utom jag...Får dom bara att bli arkiverade.

• MissLovely

Jag vill också veta hur man raderar..har då aldrig lyckats..

• MissLovely

Ser nu att det ser annorlunda ut än sist jag försökte, var ju inte svårt :)

• Mama83

När jag kollade nyss, så funkade det såhär...

- När du öppnat ett meddelande, så finns det ovanför meddelandet en knapp som heter "händelser".
    - Klicka på den och välj alternativet "ta bort meddelande"
    - Nu kommer det små rutor framför meddelandena. Kryssa i vilka som ska bort och klicka på "Ta bort utvalda" för att bara radera några, eller klicka på "ta bort allt".

• llleeennna

Använder mig av facebook i mobilen (iphone) och då finns de tyvärr en dum funktion som gör att de inte är mer avenserat än att råka dra lite åt vänster så kommer de upp en knapp där de står "radera" råkar man då trycka på den så är dom borta förgott.. :/

På datorn klickar man på händelser sedan ta bort meddelanden så där råkar man iaf inte trycka av misstag :)

Finns de inget smidigare sätt att spara dom på? att bläddra upp över 90 000 meddelanden för att sen kopiera är inget man gör på ens ett dygn tyvärr...

• kossan

Men när någon av er sedan skickar ett meddelande igen så kommer allt tillbaka!!
    Tro mig, detta händer mig, fast tvärtom! Jag vill att det ska vara borta för evigt....

• llleeennna
    kossan skrev 2012-10-03 19:44:08 följande:
    Men när någon av er sedan skickar ett meddelande igen så kommer allt tillbaka!!
    Tro mig, detta händer mig, fast tvärtom! Jag vill att det ska vara borta för evigt....
    Nej de är bara när man arkiverar dom, har jag gjort förut :)
    Om man raderar dom kommer de inte tillbaka alls
  • kossan

Hur gör man för att radera dem för gott då? Och kan man se de arkiverade meddelandena? :)

• llleeennna
    kossan skrev 2012-10-08 22:15:03 följande:
    Hur gör man för att radera dem för gott då? Och kan man se de arkiverade meddelandena? :)
    klicka in på fb meddelanden på datorn (bredvid facebook loggan), klicka på visa alla på fliken som kommer upp sen letar du på den person du vill ta bort ett eller flera meddelanden ifrån (du kommer bara kunna ta bort dom för dig själv så den personen har fortfarande meddelandena kvar). Uppe till höger står de sen en liten flik med ett kugghjul där det står Händelser. Sedan ta bort meddelanden...  Då kan du välja på att radera dom du markerat eller "radera allt".
    Då är de försvunnet och du kan inte få tillbaka det igen :)
  • HumlanMamma

Dax att bojkotta FB.
    MAN KAN INTE LITA PÅ FACEBOOK LÄNGE: FAST MAN ÄR ÄRLIG. HAR START UPP HUR MÅNGA KONTO SOM HELST FÖR DOM HAR STÄNGT NER MINA KONTO HELA TIDEN JU. DET STÅR SÅ HÄR LÅSES FÖR TILLFÄRLIG. KOMMER INTE ATT GER MIG. VILKEN FALL SOM HELST.

BIM: 18/12
  • Juliajjs

Hej jag undrar detsamma också. Hur kan man spara en konversation  som är så stor. jag och min sambo träffades över nätet och snackade mkt genom facebook. skulle vilja spara det men isåfall behöver man sitta och klicka "visa nyare meddelande". De har en funktion där man kan "Ladda ned en kopia av din Facebook-information" Men när jag sedan kommer till meddelanden och ska kolla får jag bara upp historiken över en månad "We were unable to download the remainder of this conversation." :(

Svar på tråden Spara mina facebook meddelanden !!!