• EMH

Klänning för storbystad! Hjälp!

Hej!

Om två veckor ska jag vara toast madame på ett bröllop och jag vill se snygg ut! Problemet är att jag är.... eh, ganska tjock... och jag  har väldigt stora bröst. Tycker att det är så svårt att hitta en klänning som passar!

Jag väger 72 kg. Är 164 cm lång. Magen är lite hängig efter graviditeten, men det kan man ju fixa med strumpbyxor som håller in. Jag kan inte ha något strapless (herregud, då häääänger flickorna ner i marken), helst inte heller utan ärm, men kortärmat går bra.

Jag inbillar mig att så kallad empireskärning är ganska snyggt men jag är sämst på kläder.

Om någon vänlig själ som kan mycket om kläder och vad som passar min kroppstyp skulle vilja ge förslag så vore jag jättetacksam!  :)

Kanske vet i någon länk till någon fin klänning eller nåt?

KRAM och TACK!

• Svar på tråden Klänning för storbystad! Hjälp!
  • hernameispekka

Tycker du tänker helt rätt med ärm. Och empire ska vara mest smickrande. Jag tycker du ska undvika för mycket urrigning också då det lätt ser ut som att "de ska hoppa ur". Så några av förslagen jag länkar behövs ett linne under, även för stadgans skull. Självklart ska du undvika svart och vitt, men plaggen kan innehålla de färgerna så länge det inte är de dominerande färgerna.

Bonprix 1

Bonprix 2

Bonprix 3

Bonprix 4

Bonprix 5

Bonprix 6

Bonprix 7

Bonprix 8

Kappahl 1

Kappahl 2

Indiska 1

Indiska 2

Klänningarna från Indiska har 50-talsform vilket passar väldigt bra till en kurvig kropp

Svar på tråden Klänning för storbystad! Hjälp!