• Anonym (w8)

Hade sex igår... nu en evighets väntan...

Vi hade sex igår... äntligen! Det var 3 veckor sen sist. Det var inte särskilt bra och det var lite konstgjort. Men vi hade sex. Närhet. Sex. Båda njöt. Men nu - dagen efter - så inser jag att det kommer minst ta 3 veckor tills nästa gång. Fan, jag som känner mig så sugen igen, alltid blir jag det dagen efter. Men nu vill hon inte. Finns inte en chans. Det är bara så. Jag frågade precis med ett läckert sms...  fick svaret...  "Ikväll blir det händerna på täcket!", ibland varierar svaren, men med alltid samma innebörd att hon inte vill. Jag visste det innan jag skickade, ville bara få det "in my face" ... igen. Vi har pratat om det i en oändlighet. Hon visste att jag hade stor sexlust när hon träffade mig. Hon ljög.

Det är väntan som knäcker. Jag har gjort allt för att få henne att vilja mer. Men nej, det går inte - jag har provat allt. Otrogen?...nej! Det är med henne jag vill - ingen annan. Lämna, ja, det får bli så tillslut när barnen är lite större. Fan

• Svar på tråden Hade sex igår... nu en evighets väntan...
  • Anonym (E)

Har du förklarat att du är beredd att lämna henne pga att hon vill så sällan? Det är ju en oerhört svår siruation.. För vill du ha sex med henne om hon "ställer upp" o inte vill egentligen? Är ju så svårt att kompromissa om sånt där.. Det blir liksom nästan alltid den som vill minst som "vinner", och den som vill mest utmålas då som någon kåtbock som är elak.. Kan för övrigt säga att jag e tjej och vill oftare än min man, men han precis som du brukar bli sugen dagen efter o kanske någon dag efter igen.. Sen kan det dröja...

• Anonym (w8)
    Anonym (E) skrev 2012-10-03 16:28:25 följande:
    Har du förklarat att du är beredd att lämna henne pga att hon vill så sällan? Det är ju en oerhört svår siruation.. För vill du ha sex med henne om hon "ställer upp" o inte vill egentligen? Är ju så svårt att kompromissa om sånt där.. Det blir liksom nästan alltid den som vill minst som "vinner", och den som vill mest utmålas då som någon kåtbock som är elak.. Kan för övrigt säga att jag e tjej och vill oftare än min man, men han precis som du brukar bli sugen dagen efter o kanske någon dag efter igen.. Sen kan det dröja...
    Ja, jag har förklarat att jag orkar inte leva ett förhållande som inte innehåller sex och närhet. Men jag har aldrig sagt att jag lämnar. Jag har inte varit övertydlig där - det är bara tankarna som är klar att så blir det. Vet inte om jag orkar ta upp det för femtioelfte gånger...

Jag behöver sex för att fungera. Jag behöver närhet för att känna. Jag blir.... tom  utan sex och närhet. Att ständigt gå runt och känna en krypande känsla i kroppen. Sover dåligt, vaknar och irrar omkring i huset, kanske duschar.  Jag kan komma på mig själv ibland att jag tittar i mobilens almanacka när hon kan känna sig sugen igen. Känns sjukt när jag skriver det... fast det är sant.

För sex vill hon ha säger hon. Det är inte mot hennes vilja när det väl händer. Vi är bara så fruktansvärt olika. Just på sexbiten faller vi helt isär - det övriga är vi fullständigt lika.

Ja, helt klart är det så att den med mindre sexlust alltid vinner... gör jag det mot hennes vilja så kan jag få några år i låshuset för det. Kåtbock och sextokig har jag fått höra många gånger.
  • Anonym (Gabby)

Jag vet hur tärande det är, lider med dig TS. Var i en liknande sits, vi hade det jättebra på alla plan förutom att han så sällan ville. Jag blir rent deprimerad om det går för lång tid, och med honom kunde det gå månader. Kände mig okvinnlig, frustrerad och tom. äcklig. Tyvärr var det en orsak till att vi gled isär och gjorde slut. Så jag har inga lösningar... Men från en kåtbock (eller tacka snarare, haha) till en annan - vi är många som har förståelse för dig.

• 1464

Min kille är typ lika tråkig! Jag vill ha sex vare kväll, inte han.

• The Seeker

Jag känner igen mig...tyvärr.
    Hoppas att det löser sig för dig.
    Jag försöker nu få min sambo att följa med i parterapi.

• Buspojken

Här är en till som känner igen sig. Det brukar ju sägas att det inte går att ändra på någon annan än sig själv. Funderar på vad man kan göra för att må bättre själv, för att slippa ligga sömnlös och frustrerad. Någon slags mental träning kanske? Fan vad less jag är på att ha det så här...

• Anonym (wow...)
    Anonym (w8) skrev 2012-10-03 16:41:20 följande:
    Kåtbock och sextokig har jag fått höra många gånger.
    Bli kallad det av att man vill mer än var 3:e vecka?! Jag som tyckte synd om mig själv igår när det gått 3 dagar.. Jag ska aldrig mer klaga.
  • Peggen

Har det precis som TS förutom att var 3:e vecka är mycket kortare tid än jag får vänta...

• Jojohanna

Både jag ooch min nuvarande sambo har lämnat långa förhållanden inte enbart men med en stark bidragande orsak i form av ett ofrekvent sexliv. Ingen av oss var nog tyvärr tillräckligt tydliga med att vi skulle lämna om det inte blev bättre.
    Det känns som att den som inte vill så ofta lämnar över till den som vill mer att det är dennes problem. Ta upp diskussionen med henne om att det är ert gemensamma problem och om hon har förslag på hur ni skall lösa det? Kanske kan ni finna en kompromiss som båda är lyckliga i?

Ibland när jag och min sambo är trötta eller bara har för mycket omkring oss har vi något som vi kallar "tisdagsknull" även om det ibland är på en lördag det innebär att vi spolar förspel, efterspel och bara satsar på ett snabbt knull för en stunds närhet och en snabb utlösning/orgasm. senast roade jag mig att ta tiden, det tog 8 minuter men var ändå väldigt skönt. Detta gör att det blir kravlöst och kräver inte så mycket energi (även om det ger en massa energi tillbaks). Prova?! 

• The Seeker

Efter sommarsemestern tog jag beslutet att sattsa mer på mig själv mentalt och fysiskt. Har börjat en kurs i elektronisk musikproduktion och tränar mer på gymmet. Vi har ett bra vänskapsförhållande, men om vi inte hittar tillbaks till kärleken så tror jag inte vi kommer att leva ihop så länge till.

Svar på tråden Hade sex igår... nu en evighets väntan...