Smekmånad - kom med tips för resemål! Var åkte ni?
Jag och sambon börjar planera bröllop så smått och nu är frågan om smekmånaden. Var åkte ni? Hur länge? Kostade det mycket? Vad brukar man lägga? :)
Ge mig era upplevelser snälla :)
Jag och sambon börjar planera bröllop så smått och nu är frågan om smekmånaden. Var åkte ni? Hur länge? Kostade det mycket? Vad brukar man lägga? :)
Ge mig era upplevelser snälla :)
Vi åkte på roadtrip i Kalifornien och det var den mest fantastiska resa jag någonsin varit med om. Vi var borta i tre veckor och åkte Los Angeles - Yosemite - San Francisco - Monterey - Santa Barbara - Santa Monica - San Diego - Los Angeles. Kostade väl ungefär 60000kr, inklusive flyg, boende, hyrbil, mat, aktiviteter och massa shopping - inklusive allt dvs Dollarn var billig då, men den är ju ganska billig nu också så
Vi ska åka till Maldiverna =D. Till en av alla deras paradisöar. DET ska bli UNDERBART!
Ligga i solen, dyka med delfiner, äta gott, bo fint och bada bada och bada.
Längtar som attan!!
Vi åkte två veckor till Mexico och bodde på en all inclusive anläggning.
Det var första gången jag bodde all inclusive och nu när jag sitter och tittar på liknande anläggningar i europa så längtar jag tillbaka till Mexico. Vad det innebär att "allt" ingår är väldigt olika!
Det fanns jättefin snorkling (varken jag och min man dyker men sånt kan man ju göra också). När man ville smita från hotellets middagar var det bra pris på restaurangerna i samhället. Jag har svårt att se att vi inte kommer åka tillbaka till Mexico någon gång i livet för jag tyckte det var fantastiskt.
Vi åkte i mitten på november och charterresan kostade 32 000 kr har jag för mig, med fickpengar (vi gjorde en del utflykter och åt ute en hel del) kostade den ca 50 000 kr har jag för mig.
Korsika! Ganska nära, väldigt vackert! Kommer ej ihåg vad vi betalade...Hyrde bil och åkte runt kusten och stannade vid små havsvikar med kristallklart vatten. Helt ensamma. Mysigt!
Vi hoppade smekmånadsresan...
Vi förlovade oss dock på en söderhavsö, och reste dessutom utomland för att gifta oss.
Men smekmånadsresan hoppade över då barnen var alltför små... Hade vi inte haft barn hade vi nog rest långt bort och sett något unikt, blandat upplevelser samt sökt oss bort från charterresmålen.
vi var i Bangkok, HuaHin och Hongkong på vår bröllopsresa!
Guadeloupe! En ö (eller eg. minst 2) i Karibien! Åkte med Langley och hade två underbara veckor! Gick på cirka 50tkr och värt varenda spänn!
Vi var i USA två veckor i början av julli och prickade verkligen in högsäsongen i alla städer.
Resan började i San Fransisco där vi såg Alcatraz, Golden gate m.m. Sedan fortsatte vi till Las Vegas, där vi bodde på Four Seasons. Flott värre :) Fyra nätter för endast 5600kr! Som hittat. Sista anhalten var NY.
Jag tror det hamnade på runt 50000kr, flyg t/r, inrikesflyg och hotell. Sedan tillkommer naturligtvis pengar för all shopping.
2,5 vecka i Tanzania
Safari i Selous och sedan strand och bad på Zanzibar
Tror vi betalade ca 60,000 (internationellt flyg inte inräknat eftersom vi bokade det med bonuspoäng)