Hur mkt sliter det på håret att slinga? Kommer man aldrig få tillbaka sin egna hårfärg?
Hej! Jag har aldrig färgar, tonat eller slingat håret. Jag har trivts bra med mitt hår. Är blond. Inte platina utan vanligt blond. Har lite självslingor i håret. Men jag vill tuffa till mig lite. Klippte upp lite, samt slipper "lugg" som är sne. Kortaste slutar vid näsan. Jag funderar på att färga eller slinga lite. Har sett lika dan ut hela tiden. Är 20 år. Funderar på att slinga. Antagligen med guld och ljusare slingor eller med lite mörkare. Men jag vet inte om jag vågar!?!? Hur mkt sliter det på håret? Om jag gör detta. Kommer jag aldrig få ut min vanliga färg igen? Kommer man alltid behöva färga om för att det blir fult när det växer ut??? Eller hur lång tid tar de innan jag blir mitt gamla jag? Är så kluven. Gillar även brunetter. Men det skulle bli för jobbigt med mitt hår. Utväxten skulle synas för mkt. Men hade varit kul med nån ändring :) Har någon tips på hur man kan styla? Vi klippte det så att man ska kunna rufsa med saltspray men tycker det läget sig mest platt. Några tips? Tack!