• Anonym (Ful)

Min man har blivit en hunk!!

Jag känner mig löjlig, men vet inte vad som händer!

Jag och min sambo har varit tillsammans i 5 år. Han har alltid haft fina drag, men tyvärr varit lite överviktig (ej mycket men nån liten ölmage) ca 10 kg övervikt. Han har också varit en "rocker" så han har haft långt hår.

Nu har han klippt sig och gått ned 10 kg, han är helt enkelt sjukt het! Jag märker att kvinnor tittar efter honom och många av mina kompisar har "berömt" honom till mig. Jag tycker också att han är väldigt het.

MEN jag har blivit svartsjuk! Och fått dåligt självförtroende, tror inte han tycker jag duger längre osv. Jag har aldrig varit skitsnygg, endast sett helt normal ut, min sambo däremot var väldigt populär nåt år innan vi träffades (innan övervikt och långt hår). Jag börjar tveka att han älskar mig, är kär i mig. Hittade ett örhänge i bilen och direkt går tankarna att han skulle vara otrogen! Har aldrig varit svartsjuk innan!

Vad göra?? Jag älskar hans nya utseende, men är rädd att andra också gör det..

• Svar på tråden Min man har blivit en hunk!!
  • Smartie

Har han visat några tecken på att han inte älskar dig längre eller inte vill ha dig kvar?

Om inte, finns väl ingen anledning att oroa sig. Utseendet är det första man ser och ytan spelar stor roll vid första mötet. Det är heller inte oviktigt i en relation, MEN där är det så mycket annat som spelar in också! Du skriver att du ser "normal" ut och du är säkert skitsnygg i hans ögon. Han kan knappast ha varit anskrämlig tidigare, SÅ mycket gör inte 10 kg och långt hår. Han valde ändå DIG och det går inte att jämföra t ex krogragg eller första dejt med någon man älskar och har varit tillsammans med i flera år. Vad jag menar är: älskar han dig så kommer han INTE att dumpa dig eller riskera ert förhållande bara för att han har blivit snyggare.

• Nape

Men hey- tänk positivt! Han är ju din!

Han älskar dig som du är- precis som du älskar honom. Jobba med självförtroendet, klipp dig och tona håret, köp en ny tröja så känner du dig också snygg.

• Anonym (försök slappna av)

Ett inte helt oväntat svar blir. Jobba med dig själv så att du är nöjd med dig. Så kommer mindre fokus läggas på din man från din sida.

• Anonym (mennnn)

Snygga till dig lite da? Ny frisyr och harfarg? Nya klader? Ga ner nagot kg om det behovs? Da kan ni ju vara skitsnygga tillsammans! Eller jobba pa sjalvkanslan och inse att du duger som du ar :)

Ar sjalv gift med en SKITSNYGG karl.. alltsa sadar lojligt snygg. Han ser ut som en rockstjarna typ.. Sadar sa nar vi ska checka in pa hotell sa viskar receptionisterna "Ska du upptrada? Star du under ett alias?" (vi holl pa att skratta ihjal oss).. Men i alla fall, sjalv ar jag verkligen inte modellsnygg. Har lite putmage, ser ganska alldaglig ut tycker jag... och han tycker att jag ar vackrast i hela varlden :) Tror inte din makes syn pa dig har forandrats bara for att han tagit tag i sig sjalv!   

• viseversa

Oj jobbigt att du känner så. Är det något han gör eller beter sig som får dig att känna som du gör. örhänget tycker dock jag också är misstänkt. Men nej det är absolut inget bevis på otrohet. 

• Anonym (Ful)
    Smartie skrev 2012-10-03 18:38:53 följande:
    Har han visat några tecken på att han inte älskar dig längre eller inte vill ha dig kvar?

Om inte, finns väl ingen anledning att oroa sig. Utseendet är det första man ser och ytan spelar stor roll vid första mötet. Det är heller inte oviktigt i en relation, MEN där är det så mycket annat som spelar in också! Du skriver att du ser "normal" ut och du är säkert skitsnygg i hans ögon. Han kan knappast ha varit anskrämlig tidigare, SÅ mycket gör inte 10 kg och långt hår. Han valde ändå DIG och det går inte att jämföra t ex krogragg eller första dejt med någon man älskar och har varit tillsammans med i flera år. Vad jag menar är: älskar han dig så kommer han INTE att dumpa dig eller riskera ert förhållande bara för att han har blivit snyggare.
    Alltså egentligen inte, men kan tänka mig att jag nu tolkar in allt som händer som att han inte älskar mig mer. Nekat sex, inte kramats ibland osv. Vet inte!

Alltså det är en total makeover, tidigare långt slafsigt hår och mycket skägg. Nu "brathår" fast på ett mer vuxet sätt och mindre skägg (snyggt 3-dagarsskägg) och en helt annan stil.
  • Anonym (mennnn)
    viseversa skrev 2012-10-03 18:47:16 följande:
    Jag är också den "fula" i vårt förhållande=)

Jag ar glad att du gjorde " " for ful ar du da inte!! :)
  • Anonym (Ful)
    Nape skrev 2012-10-03 18:41:15 följande:
    Men hey- tänk positivt! Han är ju din!

Han älskar dig som du är- precis som du älskar honom. Jobba med självförtroendet, klipp dig och tona håret, köp en ny tröja så känner du dig också snygg.
    Ja mitt självförtroende är verkligen i botten just nu. Ja du har rätt, jag måste också göra nåt så jag känner mig snygg! Ska gå ned i vikt och köpa nya kläder.
  • viseversa
    Anonym (mennnn) skrev 2012-10-03 18:48:38 följande:

Jag ar glad att du gjorde " " for ful ar du da inte!! :)
    Haha nej kanske inte på den bilden med ett ton smink i ansiktet. Men jag är tjock och visst var jag snygg som smal tonåring men jag själv tycker INTE jag är snygg nu. Dock tycker min sambo det. och det är ju bra
Svar på tråden Min man har blivit en hunk!!