Jag blev anmäld till soc flera gånger av mitt ex. Detta skedde några år efter vi skilt oss.
Jag blev skakad, rädd, ledsen, förbannat rädd. Det var det värsta jag varit med om.
Anmälan den första gången gick ut på att mina barn var skitiga, att jag inte skötte deras hygien, den andra gången var det att jag lämnat min 12 åring och nioåring hemma, de var förkylda, och åkt till min skola, 2,5 km bort för att ha lektioner på fm. Jag kunde snabbt ta mej hem. Barnen var i slutet av en förkylning, men mitt ex ringde soc och sa att de hade förmodligen lunginflammation.
Det blev inget av anmälningarna någon av gångerna, men det var jobbigt ändå.
Många år senare ville min dotter läsa de akter som fanns på soc, jag ringde och begärde ut dem och tog upp detta med hur jag upplevt anmälningarna. Fick då höra att det var så vanligt så att en eller båda föräldrarna anmälde den ene / varandra, i samband med separation / skilsmässa / vårdnadstvist.
Tänk om jag fått höra det när jag satt där anmäld och förtvivlad tänk om de hade kunnat ringt mej och sagt att saken var nedlagd, inte ens det gjorde de.
Ts, de måste ju lyssna på dej, höra vad du har att säga, hur du förklarar blåmärken mm
En unge får ju inte blåmärken på halsen av att slå sej, så strypmärken lär de ju inte kunna hitta
Angående detta med mat så får du beskriva hur ni äter, antar jag
Hur ser ditt och exets förhållande ut? och hur såg det ut innan ni gick isär?