• Den och den

Mobiltelefon med bra kamera för max 1500 kr

Fingrar på att köpa ny telefon... 
    Runt 1500 kr och en hyffsad kamera vill jag ha.
    Det gör inget om där är microsim i den, för det har jag idag. Vet att man kan köpa "adaptrar"billigt, men det gör ju som sagt inget om man slipper det.

Kollade på Xperia Miro. Den kostar 1500 om man köper den direkt på sonyericssons sida.
    Någon som vet något om den?

Eller någon annan att rekomendera?

Jag är väl medveten om att jag inte får någon värstingmobil för 1500 men vill ju ha tips så jag spenderar den budget jag har så klokt som möjligt :) 

• Svar på tråden Mobiltelefon med bra kamera för max 1500 kr
  • Den och den

Kikade på den, men känner att den är lite liten och pillig... gillar lite större pekskärmar och den är ju inte billigare än Miro som jag funderade på. Och tror inte denna är bättre... men jag är inte helt förstående med specifikationerna så jag kan ha fel. 
    Dessutom undrar jag om denna blir låst till Comviq eftersom man köper den med comviq kontantkort... Jag har telenor nu och vill inte byta :) 

Men ska jag ha en xperia blir det nog en Miro.

Däremot är jag nyfiken på om det finns någon vettig HCT eller Samsung eller nåt som kan matcha eller kanske rent av är bättre till det priset?  

• Batte

Finns ingen mobil med bra kamera ännu. Och för 1500 får du skit. Så glöm det där med bra kamera i mobilen. Däremot finns det massor med små bra kameror till bra priser. Vill du ta hyfsade bilder så måste du fortfarande separera kamera från mobil.

• Den och den
    Frontline skrev 2012-10-03 23:39:05 följande:
    Nopp den blir inte låst till Comviq utan den är olåst.
    Det följer med ett startpaket till Comviq men det behöver man inte använda...

HTC är en fin mobil med
    www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/htc/.../
    Ja, jag såg det sen när jag kikade ordentligt  

Ja, den kikade jag också på för en stund sen... Men kameran i xperian verkar bättre...Måste nog kika mer på Miron igen. Har den de kamerafunktioner som xperia active så får det bli en sån... 
  • Den och den
    Batte skrev 2012-10-03 23:43:59 följande:
    Finns ingen mobil med bra kamera ännu. Och för 1500 får du skit. Så glöm det där med bra kamera i mobilen. Däremot finns det massor med små bra kameror till bra priser. Vill du ta hyfsade bilder så måste du fortfarande separera kamera från mobil.
    Jo, vill jag ha en kamera så köper jag givetvis en kamera. Men nu är det en mobil jag behöver. Och söker då en mobil med, i mobiltelefon-mått mätt, en bra kamera för 1500. 
    Jag förstår att jag får vad jag betalar för.
    Men om jag väljer mellan två mobiler på 1500 så vill jag välja mobilen med bäst kamera av dom. 
  • Batte

Sorry. Läste slarvigt. Är van vid att folk förväntar sej kamerakvalitet bara för att dom köpt en iphone.

• Den och den
    Batte skrev 2012-10-03 23:55:29 följande:
    Sorry. Läste slarvigt. Är van vid att folk förväntar sej kamerakvalitet bara för att dom köpt en iphone.
    Har en Iphone(4) nu och kameran i den suger. Jämfört med den är jag rätt övertygad om att det finns att hitta bättre kameramobiler. Men är helt införstådd med att det inte går att jämföra med en riktig kamera :)
  • Batte

Håller med. Iphonen suger när det kommer till bilder. Men tror aldrig att du hittar bättre i den prisklassen du söker i. Då kan du lika gärna behålla. 

• Batte

För övrigt går det inte ihop. Du har ingen modern telefon om du vill byta ner dej till 1500-klassen för bättre kamera.

• Den och den
    Batte skrev 2012-10-04 00:13:26 följande:
    För övrigt går det inte ihop. Du har ingen modern telefon om du vill byta ner dej till 1500-klassen för bättre kamera.
    Haha, nä det låter kanske konstigt.
    Men min lur är trasig, ingen garanti och ingen försäkring. Behöver en ny och får göra det bästa av situationen :) 
  • Batte

Och jag undrar hur jag hamnade i denna diskussion. Ville ju bara hjälpa till:)

• Den och den
    Batte skrev 2012-10-04 00:21:06 följande:
    Och jag undrar hur jag hamnade i denna diskussion. Ville ju bara hjälpa till:)
  • Den och den

Rosenöga
    Nä, någon active har jag som sagt aldrig roligt tänkt köpa eftersom jag tycker den är för liten.
    Jag har idag redan ett abonnemang med fri surf :)
    Men tack ändå!

Svar på tråden Mobiltelefon med bra kamera för max 1500 kr