• AnetteGunnarsson

Problem med Brio Spin??!!

Hejsan!

Någon här som haft problem med brio spin??

Mitt ena framhjulen fastnar under stången på själva schassit.. (inte i låset) vilket gör att det blir livsfarligt att köra vagnen för fastnar den välter man vagnen om man inte tänker sig för..

När min son hade åkt jätte länge i vagnen sittandes så plötsligt låg han ner.. är det vanligt att den är dålig ?

Känns väldigt vinglig och speciellt när sitsen är lite nere så välter nästan vagnen ..men det kanske beror på framhjulen inte sitter i rätt höjd...??

Någon som haft liknande problem?    

Tack för svar! :)

• Svar på tråden Problem med Brio Spin??!!
  • mrs miau

Om du köpt vagnen ny så ska du vända dig till din butik. Det låter som en reklamation. Brio har haft en del problem med framhjulen på Spin. Det kan även vara hela chassit som är skevt.

Jag förstår däremot inte vad du menar med att din son plötsligt ligger ner? Hasar han ner eller är det ryggstödet som byter position av sig själv? 

• AnetteGunnarsson
    mrs miau skrev 2012-10-04 23:29:39 följande:
    Om du köpt vagnen ny så ska du vända dig till din butik. Det låter som en reklamation. Brio har haft en del problem med framhjulen på Spin. Det kan även vara hela chassit som är skevt.

Jag förstår däremot inte vad du menar med att din son plötsligt ligger ner? Hasar han ner eller är det ryggstödet som byter position av sig själv? 
    Ja precis.. ryggstödet är i sittläge, och plötsligt så är det i liggläge...antingen har det bara inte suttit ordentligt i "hacket" eller så är den dålig.. hoppas det bara var att den inte satt ordentligt i... :/

Jag har hört av mig till företaget jag köpte vagnen ifrån o skickat bild på va jag menar med hjulet när det fastnar.. men ville höra här om det va någon som hade haft samma problem..

Jag hoppas dom hör av sig idag o säger vad jag skall göra! ..ev så kanske man kan skruva på sexkantskruvarna som sitter på sidorna på hjulet, så hjulen kommer längre "ner"..  men vet inte om jag vågar göra det själv isf.. kanske blir helt fel höjd så vagnen blir helt jätte ostabil eller något... får se va dom säger först!

:)
  • crowfeet

Jag har också problem m framhjulen, de fastnar antingen i stången i chassit under fotstödet, eller i själva fotstödet. Dålig konstruktion! Fattar inte hur de kunde missa detta vid testning

Svar på tråden Problem med Brio Spin??!!