• Noran

Hål på knäna?

Min son är 7 och nu har han jeans på sig utan överdragsbyxor när han är ute. Det dröjer inte länge innan det är hål på knäna på nya jeans. dom är trasiga långt innan han vuxit ur dom i alla fall. Jag brukar laga en eller två gånger genom att sätta en lapp på baksidan och sicksacka över. Det syns ju att dom är lagade men inte lika mycket som en lapp tycker jag. Hur gör ni andra? Det är sällan jag ser att nån av hans kompisar har lappade jeans. Själv verkar han inte bry sig. Är han för stor för att ha lappade jeans?

• Svar på tråden Hål på knäna?
  • Frontline

Jag hade lappade jeans hela min tonårstid och även efter ett tag

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Soltrollet

Här hemma lappar vi också byxorna till 7-åringen. Min man använder textillim och limmar fast lappen på baksidan av byxan. Då ses ju inte lagningen lika mycket som när man syr över. Tack- och lov har vi sluppit laga några byxor den här terminen men i våras blev det snabbt hål på varenda byxa.

• Indianica

Min son har ett par friluftsbyxor ifrån Isbjörn som jag tycker är supersnygga. Just jeans vägrar jag på honom, för jag tycker hål och lappar är så fult.

Dessa byxor är som en slags byxa man kan ha både inne och ute, de är lite vattenavvisande och extremt slittåliga. De enda byxor sonen växer ut och han har de typ 4-5 dagar per vecka (samma byxa). Kostar runt 700 kr i inköp, men då håller de som sagt i minst ett år!

Dessa byxor är det han har: www.uteungar.se/show_product.asp&brand=Isbj%F6rn%20of%20Sweden&lan=sv

• Harmagedon

Indianica: fanken vad smarta byxor. Min son är fortfarande liten (4) o kör med skalbyxor men det där ska jag komma ihåg till skolåldern.

• Indianica
    Harmagedon skrev 2012-10-07 21:53:04 följande:
    Indianica: fanken vad smarta byxor. Min son är fortfarande liten (4) o kör med skalbyxor men det där ska jag komma ihåg till skolåldern.
    Ja, de är toppenbra just eftersom det är som en kombinerad skalbyxa och vanlig byxa. Den passar utmärkt när barn som är lite större är ute i duggregn på rasten eller kanske tumlar runt i lite fuktigt gräs eftersom de torkar direkt man kommer in Att de sedan dessutom verkar vara outslitliga gör ju inte saken sämre
Svar på tråden Hål på knäna?