• PiOmiO
    Äldre 4 Oct 10:17
    8861 visningar
    12 svar
    +1
    12
    8861

    IVF Sahlgrenska

    Har kollat upp de tidigare trådarna för IVF Sahlgrenska och de var ganska så inaktiva.
    Nu försöker vi dra igång en tråd till !


    piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Svar på tråden IVF Sahlgrenska
  • PiOmiO
    Äldre 7 Oct 18:43
    #1

    Ingen som tycker vi ska samla Alla Sahlgrenska IVF kämpare här i denna tråd... oavsett NÄR man gör sin IVF. Alla Sahlgrenska kämpare är välkomna=)


    piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • PiOmiO
    Äldre 14 Oct 10:32
    #2

    puff..


    piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Äldre 6 Nov 18:43
    #3
    PiOmiO skrev 2012-10-04 10:17:47 följande:
    Har kollat upp de tidigare trådarna för IVF Sahlgrenska och de var ganska så inaktiva.
    Nu försöker vi dra igång en tråd till !
    Hade varit trevlig, synd inte fler hakar på :/
    Verkar ju gå så olika till beroende på vart man bor.
  • PiOmiO
    Äldre 6 Nov 18:56
    #4
    FruAnka skrev 2012-11-06 18:43:35 följande:
    Hade varit trevlig, synd inte fler hakar på :/
    Verkar ju gå så olika till beroende på vart man bor.
    Hej!
    Dock har jag sett många som gör IVF via Sahlgrenska i de andra trådarna men det att de hittar tydligen inte hit läste snabbt på din profil att du ska börja spraya i januari, hade du gjort något IVF försök innan?! Jag börjar med hormoninjektionerna på torsdag=)
    IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Äldre 6 Nov 19:15
    #5
    PiOmiO skrev 2012-11-06 18:56:05 följande:
    Hej!
    Dock har jag sett många som gör IVF via Sahlgrenska i de andra trådarna men det att de hittar tydligen inte hit läste snabbt på din profil att du ska börja spraya i januari, hade du gjort något IVF försök innan?! Jag börjar med hormoninjektionerna på torsdag=)
    Hej
    Nä det är nog inte lätt att hitta denna tråden, jag snubblande över den i min förvirring :)
    Varför hamnar inte denna tråden vid alla andra inlägg?

    Nej detta är vårat första försök, trodde aldrig jag skulle längta till att hamna i klimakteriet :)
    Hur har det varit med sprejen för dig? spännande med sprutorna, då är det verkligen nära nu :)
    Vad jag förstod på din sida är detta också era första IVF? och jag förstod det som att vi kanske kan ha lite liknande problem  att det är mannens spermier och dom inte hittade nått "fel" på dig?
    Med mig och min man är det enda dom hittat är att han har få spermier.
  • PiOmiO
    Äldre 6 Nov 19:41
    #6
    FruAnka skrev 2012-11-06 19:15:26 följande:
    Hej
    Nä det är nog inte lätt att hitta denna tråden, jag snubblande över den i min förvirring :)
    Varför hamnar inte denna tråden vid alla andra inlägg?

    Nej detta är vårat första försök, trodde aldrig jag skulle längta till att hamna i klimakteriet :)
    Hur har det varit med sprejen för dig? spännande med sprutorna, då är det verkligen nära nu :)
    Vad jag förstod på din sida är detta också era första IVF? och jag förstod det som att vi kanske kan ha lite liknande problem  att det är mannens spermier och dom inte hittade nått "fel" på dig?
    Med mig och min man är det enda dom hittat är att han har få spermier.
    Japp det stämmer! Min sambo hade cancer som barn, så då togs en bit av prostatan bort, så det som är problemet, kommer inget ut normala vägen så vi får "operera" spermierna samtidigt som ÄP. På "testomgången" så hittade man enstaka spermier, så jag HOPPAS att de hittas några även nu när det är ÄP samtidigt. Inga fel på mig (vad man hittat ännu) eller jo.. men de spelar ju ingen roll nu när vi ändå gör IVF, men läkaren sa att jag hade "ett släng av PCO" på min ena äggstock när jag gjorde VUL, men eftersom det inte kommer spermier normala vägen så kan vi inte bli gravida i alla fall.
    Sprayen har gått bra, har inte känt alls mycket ifrån den! två huvudvärksdagar blött näsblod en gång..hade ett "litet" tryck i huvudet några dagar första veckan,...de är allt. Å de va inget jobbigt direkt. Det är vår först IVF, och jag bloggar om allt som händer nu=)
    IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Äldre 7 Nov 18:54
    #7
    PiOmiO skrev 2012-11-06 19:41:04 följande:
    Japp det stämmer! Min sambo hade cancer som barn, så då togs en bit av prostatan bort, så det som är problemet, kommer inget ut normala vägen så vi får "operera" spermierna samtidigt som ÄP. På "testomgången" så hittade man enstaka spermier, så jag HOPPAS att de hittas några även nu när det är ÄP samtidigt. Inga fel på mig (vad man hittat ännu) eller jo.. men de spelar ju ingen roll nu när vi ändå gör IVF, men läkaren sa att jag hade "ett släng av PCO" på min ena äggstock när jag gjorde VUL, men eftersom det inte kommer spermier normala vägen så kan vi inte bli gravida i alla fall.
    Sprayen har gått bra, har inte känt alls mycket ifrån den! två huvudvärksdagar blött näsblod en gång..hade ett "litet" tryck i huvudet några dagar första veckan,...de är allt. Å de va inget jobbigt direkt. Det är vår först IVF, och jag bloggar om allt som händer nu=)
    Jag var inne en sväng på din blogg och läste :)

    Hoppas det går vägen för er, är riktigt jobbigt med all väntan och man hinner gå igenom massor med känslor.
    Men det verkar ändå som ni har goda chanser, jag är evigt tacksam att vi har så få "problem" man läser om många kvinnor här som både har en och flera bekymmer :(
  • Äldre 7 Mar 22:48
    #8

    Hej! Hur går det för er? Gjorde IVF på Sahlgrenska år 2012. Nu är vår guldklimp här... Förstår inte heller varför de andra Sahlgrenska trådarna är inaktiva.

  • PiOmiO
    Äldre 8 Mar 19:20
    #9
    80Tina skrev 2013-03-07 22:48:48 följande:
    Hej! Hur går det för er? Gjorde IVF på Sahlgrenska år 2012. Nu är vår guldklimp här... Förstår inte heller varför de andra Sahlgrenska trådarna är inaktiva.
    Hej! Vad kul att ni lyckats! Grattis!
    Det gick inget vidare för oss...har gjort två försök men inte kommit så långt som att sätta in ett embryo... Nu IVF två upptäckte man att det inte alls fanns några spermier...=/

    Kön för spermiedontation på Sahlgrenska är 1,5 år. därav väljer vi nu att vända oss till Danmark för insemination...

    Kram 
    IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Äldre 16 Feb 23:15
    #10
    PiOmiO skrev 2013-03-08 19:20:51 följande:
    Hej! Vad kul att ni lyckats! Grattis! Det gick inget vidare för oss...har gjort två försök men inte kommit så långt som att sätta in ett embryo... Nu IVF två upptäckte man att det inte alls fanns några spermier...=/ Kön för spermiedontation på Sahlgrenska är 1,5 år. därav väljer vi nu att vända oss till Danmark för insemination... Kram 
    IVF-/Inseminations bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.

    Hej! Nu va de länge sedan jag va inne.... Men hur går det för er?
  • PiOmiO
    Äldre 21 Feb 01:27
    #11
    80Tina skrev 2014-02-16 23:15:25 följande:
    Hej! Nu va de länge sedan jag va inne.... Men hur går det för er?



    Hej va kul att du skrev. Och att jag lyckades se det (är inte inne här så ofta) vi blev ju ställda i spermiedonationskö...

    Vi har gjort 5st inseminationer med donerade spermier i danmark under vår-sommaren-hösten 2013. Igår ringde jag till sahlgrenska donationsbarnmorskan och gissa vad, de kallar "våran månad" just nu så de ringer oss inom en snar framtid för att boka in oss. Då ska vi få göra ivf med donerade spermier. En väntetid på 1.5år!
    Life is not fair; get used to it. www.piomio.bloggg.se
  • Äldre 19 May 14:45
    #12

    Hej, 

    jag e på tråden, helt ny här och förvirrad hur man tar sig fram och tillbaka till trådar och hur man följer en tråd? ivf:are sahlgrenska, har ni bloggar så följer jag gärna er från denna tråd? min heter utandig där finns lite om vår historia, jag kommer uppdatera den så ofta jag kan , startade den idag Tungan ute

Svar på tråden IVF Sahlgrenska