• Anonym (orolig)

tejptest springmask ?

Om man ska göra ett tejp test hemma för att kolla om de finns springmask på tejpen hur länge måste man låta tejpen sitta kvar då ? om man sätter fast den innan läggdags på barnen ? vad ska man ha för tejp ? har två blöjbarn som jag tänkte kolla .. kommer tejpen sitta kvar ? snabba svar snälla // Mvh 

• Svar på tråden tejptest springmask ?
  • Anonym (orolig)
    Anonym (orolig) skrev 2012-10-04 11:13:13 följande:
    Om man ska göra ett tejp test hemma för att kolla om de finns springmask på tejpen hur länge måste man låta tejpen sitta kvar då ? om man sätter fast den innan läggdags på barnen ? vad ska man ha för tejp ? har två blöjbarn som jag tänkte kolla .. kommer tejpen sitta kvar ? snabba svar snälla // Mvh 
    ingen som vet hur man gör ? eller har gjort ? 
  • Anonym

Genomskinlig plast tejp o helst över natten.

• Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2012-10-04 11:21:37 följande:
    Genomskinlig plast tejp o helst över natten.
    Tack ... du tror inte de funka med sån där kirurgtejp ? lite bredare typ som man köper på apoteket ? finns den andra genomskinliga att köpa på apoteket med ? 
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2012-10-04 11:31:08 följande:
    Kirurgtejp kan du använda
    ok va bra .... då ska jag testa de i kväll .. ni tror inte de räcker till att kolla runt midnatt med att ta bort tejpen då ? många dumma frågor kanske men är så nojig .. 
  • Anonym

Ja men du kan ta o kolla tejpen då borde ju synas om det finns något då..

• Flisan79

Jag förstår inte vitsen med att göra det själv. Äggen är för små för att se med blotta ögat.

• Anonym (orolig)
    Flisan79 skrev 2012-10-04 11:40:06 följande:
    Jag förstår inte vitsen med att göra det själv. Äggen är för små för att se med blotta ögat.
    nä men de är inte äggen jag vill se om dom finns , utan de är masken som fastnar i tejpen då .... har läst en del att man man göra så .. 
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2012-10-04 11:36:03 följande:
    Ja men du kan ta o kolla tejpen då borde ju synas om det finns något då..
     jag har även hört att man kan lysa med en ficklampa vid midnatt och kola och de har jag gjort ett par kvällar nu vid midnatt men inte sett något ,,, 
  • Madick

Men blöjbarn är ju lätta att kolla, bara gå igenom bajset. Klart enklaste sättet. Har man lite större barn så låt dem sitta på pottan och kolla.

• Anonym (orolig)
    Madick skrev 2012-10-04 12:00:03 följande:
    Men blöjbarn är ju lätta att kolla, bara gå igenom bajset. Klart enklaste sättet. Har man lite större barn så låt dem sitta på pottan och kolla.
    har kollat bajset med men inte sett nåt ... men vill vara helt säker... så tänkte kolla med de där tejp testet med ... har du gjort nåt sånt någon gång ? 
  • Madick

Nej, men OM de har mask så hittar du i bajset säkrare än tejp. Kliar de sig?

Svar på tråden tejptest springmask ?