• Anonym

Hjälp mitt skinn gick av vid vaxning av ansiktet!!

Tröttnade på allt mitt hår i ansiktet på kinder haka kindben.. Vaxade igårkväll vilket jag ALdRIG skulle ha gjort. Nu har jag röda märken i hela ansiktet . På hakan och kindbenen har jag blodröda streck som att skinnet slitits av på kinderna är det röda fläckar VAD ska jag göra? Det sved som tusan igår och imorse nu lite bättre svider inte lika mkt men jag kan inte gå ut så här :( .. Tror ni man kan ta concealer på dom värsta fläckarna och sedan sätta fondation på ? Måste ut om ett tag och kan inte gå ut så här. Ser ut som att jag blivit misshandlad i ansiktet grovt. Men jag är även rädd att om jag lägger smink på att det kommer bli värre det kanske kommer börja svida mer och få mer sår och rodnad. Men något måste jag ju göra :(

• Svar på tråden Hjälp mitt skinn gick av vid vaxning av ansiktet!!
  • hansdotter

Ajaj, inte skönt. Du kanske får  lova tt vila huden lite, det kan ju finnas bakterier i sminket om du använt fingrar eller penslar direkt i produkterna. Sen kan det säkert svida. Använde du vax för ansikte eller för kroppsbehåring?

• Pimpinellan

Smörj in med aloevera och låt huden läka ordentligt innan du sminkar dig! Du får se ut så där idag och ett tagframåt,det hjälps inte. Pincett och peeling är bättre än vax i just ansiktet,så himla hårig kan du inte vara.

• Anonym

Har smörjer in med aloe Vera redan men jag klarar inte att gå ut så här får panik bara jag tänker på det. Folk kommer ju tro att det hänt något värsta när dom ser mig att jag blivit misshandlad eller något. Hur ska jag förklara detta på dagis när jag hämtar mina barn?

• Erki

Om nån fråga så säger du bara att du gjort en misslyckad peeling/ansiktsmask som inte din hud tålde :)
    Och låt det vila några dagar innan smink

• Pimpinellan

Om du vill riskera infektion och svårläkta sår av smink p.g.a fåfänga så är det upp till dig. Annars är det bara bita i det sura äpplet och gå ut ändå,det är ju inte hela stan som kommer se dig! Frågar nån så säg överkänslighet mot en viss produkt du använt-du måste ju inte gå in på detaljer.

• studentbruttan29

Köp Cicaplast på apoteket. Ibland står den inte  framme utan man måste fråga.

Min vännina slet av skinnet ovanför hela överläppen när hon skulle vaxa. Såg förjävligt ut, men efter 2-3 dagar med Cicaplast blev t.om. JAG chockad över resultatet.

• Anonym

Ok men hur länge tror ni att man inte får ha smink . Alltså det är ju bättre idag än igår och svider inte lila mkt så till imorgon kanske man kam ha smink? Alltså om bara det yttersta lagret på sårskorpan kmr( vilket jag antar att det kmr jag få) så är det vl inga problem att ha smink?

• studentbruttan29

Har du mineralsmink är det ingen fara, men vanlig concealer/foundation skulle jag skippa tills det läkt helt.

• Anonym

Och nästa gång, gå till en salong och "tråda" istället...

Svar på tråden Hjälp mitt skinn gick av vid vaxning av ansiktet!!