• Anonym (varför?)

Optikern säger inte alla alternativ på linser!

Jag gick till synsam, gjorde undersökning för att få linser, jag frågar om det finns linser för att ha på hela tiden, då jag har små ögonen och väl jag får i linsen så vill jag ha kvar den där, för att jag vet att jag får peta i evigheter, vad säger optikern? Jo, det finns inget sådant, finns bara månadslinser och endagslinser men de plockar man ut!
    Nu läser jag på nätet att det finns, känns som hon lurat mig på pengar med att bara ge månadslinser!
    Är det någon som har dygnet runt linser? Vilka optiker säljer dessa?

• Svar på tråden Optikern säger inte alla alternativ på linser!
  • Anonym

Kan ju vara så att de linserna inte passar ditt synfel.

• Anonym (varför?)
    Anonym skrev 2012-10-04 13:50:07 följande:
    Kan ju vara så att de linserna inte passar ditt synfel.
    Jag frågade rakt ut "finns det linser man inte behöver ta ut, som man kan sova med?" hennes svar var nej.
  • Anonym (glasögon)

Kanske för att alla linser inte finns i alla olika styrkor och dessutom kanske den typen av linser inte passar dina ögon...

Jag måste ha väldigt mjuka linser pga mitt synfel eftersom de annars skulle bli som att ha en cm tjock lins i ögat. Dessa linser är endast två veckors linser, så det blir förstås dyrare för mig än för en med ett enkelt synfel.

• Anonym
    Anonym (varför?) skrev 2012-10-04 13:51:31 följande:
    Jag frågade rakt ut "finns det linser man inte behöver ta ut, som man kan sova med?" hennes svar var nej.

Ja det finns det ju uppenbarligen så det svaret stämde ju inte. Om hon gjort bedömningen att du inte borde ha såna av någon anledning så borde hon ju förklara det istället för att säga att det inte finns..
  • Anonym (varför?)
    hellokill3r skrev 2012-10-04 13:54:08 följande:
    Googla linser dygnet runt så ser du vart det säljs och vilka optiker som har det.
    tack!
  • Anonym (varför?)

hur får jag reda på vad för synfel jag har så jag kan beställa på nätet?
    jag fick inget papper sist, bara ett provkit med linser och kvitto att jag betalat.

• hellokill3r
    Anonym (varför?) skrev 2012-10-04 14:01:06 följande:
    hur får jag reda på vad för synfel jag har så jag kan beställa på nätet?

jag fick inget papper sist, bara ett provkit med linser och kvitto att jag betalat.

Du får ringa/gå till din optiker och fråga.
  • Anonym (varför?)

läste att synsam säljer dygnet runt linser så varför säger hon då att det inte finns?

• Tullipan

Mina dygnetrunt linser är dyrare än månadslinser man tar ut på natten. Mina ögon funkar inte med linser för många dagar i rad, så jag brukar variera mellan de som man "kan" sova med & endagslinser. På höst/vintern har jag nästan bara glasögon då jag ser bäst med dem.

Jag har brytningsfel som är svårt att få bra i lnser + missbrukade jag linserna som yngre (sov med dem trots att man inte skulle det) så fick ett par infektioner vilket lett till att mina ögon är jättekänsliga idag.
    Jag har letat efter mina linser på nätet, men hittar aldrig de med mitt brytningsfel så får betala & se glad ut hos optikern.

Men gå till en annan & hör med dem. Den optikern du har kanske inte har månads-dygnet-runt i sitt sortiment.

• Tullipan

Såg att du hade Synsam nu, och de ska ha de allra flesta otänkbara sorter så detta låter lite underligt?! Jag köper mina där.

• Anonym (varför?)
    Tullipan skrev 2012-10-04 14:04:38 följande:
    Såg att du hade Synsam nu, och de ska ha de allra flesta otänkbara sorter så detta låter lite underligt?! Jag köper mina där.
    Jag förstår inte heller! Jag har en ny tid så ska konfrontera henne och säga att det finns visst, företaget du jobbar för säljer dessa, ska bli intressant vad hon svarar då!
  • Anonym

jag tror att hon helt enkelt menade att det inte finns för dig. Alla typer av linser passar inte och finns inte för alla typer av synfel. För mig finns bara ett fåtal att välja mellan och då hjälper det ju inte att det finns 100 olika sorter på nätet för de passar inte för mitt synfel iaf. Antagligen uppfattade hon att du ville veta om det finns linser som går att ha i hela tiden som du kan få köpa. Svaret är då Nej. Inget konstigt alls tycker jag.

• Anonym (varför?)
    Anonym skrev 2012-10-04 14:17:11 följande:
    jag tror att hon helt enkelt menade att det inte finns för dig. Alla typer av linser passar inte och finns inte för alla typer av synfel. För mig finns bara ett fåtal att välja mellan och då hjälper det ju inte att det finns 100 olika sorter på nätet för de passar inte för mitt synfel iaf. Antagligen uppfattade hon att du ville veta om det finns linser som går att ha i hela tiden som du kan få köpa. Svaret är då Nej. Inget konstigt alls tycker jag.
    Nej hon uppfattade inte mig fel, hon sa själv "nej" och jag fortsatte fråga "men utvecklingen har ju gått framåt!" så sa hon "finns bara linser man ska plocka ut varje kväll, ögonen mår inte bra av att sova med linser, månadslinser som man rengör själv eller engångslinser men om du ska ha linser hela tiden så skulle jag rekommendera månadslinser för att det är en billigare kostnad för dig"
Svar på tråden Optikern säger inte alla alternativ på linser!