• Tashie

Jag är brony, fråga mig vad du vill!

Rent allmänt för de som inte vet: en brony är en man, eller en kvinna, som är utanför den huvudsakliga målgruppen för My Little Pony, men som gillar TV-serien My Little Pony: Friendship is Magic. Främst är det män, men det finns kvinnliga fans också (som jag), och ibland används termen pegasister om dessa.

Det kanske inte direkt har ett diskussionsvärde i samhällsdelen, men äh, vad gör man?

Skillnaden mellan naturen och civilisationen är att i naturen går de inkompetenta under och i civilisationen gör de inte det.
  • Svar på tråden Jag är brony, fråga mig vad du vill!
  • Rådjur

Haha - tycker uttrycket "brony" är så kul Skrattande Brukar du typ bara kolla på my little pony, eller samlar du även på my little pony grejer eller deltar i cosplay/lajv på något sätt ?

• gladfia

Vad är det du gillar mest med My Little Pony?

• Tashie
    Forumvärd skrev 2012-10-04 14:54:44 följande:
    Kul- hur kom det sig att du blev en brony?
    En nära vän tipsade mig om serien, så jag letade upp det på Youtube och fastnade direkt.
    Rådjur skrev 2012-10-04 14:56:49 följande:
    Haha - tycker uttrycket "brony" är så kul Skrattande Brukar du typ bara kolla på my little pony, eller samlar du även på my little pony grejer eller deltar i cosplay/lajv på något sätt ?
    Jag tittar på serien och köper lite merch då och då.
    gladfia skrev 2012-10-04 15:04:25 följande:
    Vad är det du gillar mest med My Little Pony?
    Det finns så många olika aspekter som gör serien så trevlig, personligheter, animeringen och fansen till exempel. Men alldeles särskilt gillar jag sångerna, som görs av Daniel Ingram ifall du känner till honom.
    Rainbow Dash skrev 2012-10-04 18:51:25 följande:
    Tror du jag blir tagen för en brony med tanke på mitt nick och avatar?
    Har sett dig någon enstaka gång tidigare och fick för ett ögonblick för mig det, höh.

Skillnaden mellan naturen och civilisationen är att i naturen går de inkompetenta under och i civilisationen gör de inte det.
  • Tashie

Den sjönk ner snabbt.

• Tashie

Väldigt snabbt.

• purple box

Favoritponnyn?
    Är det bara FiM du tittar på eller har du sett mlp från 80- och 90talet med?
    Gör du några egna mlpsaker?

• Tashie
    purple box skrev 2012-10-06 19:14:55 följande:
    Favoritponnyn?
    Är det bara FiM du tittar på eller har du sett mlp från 80- och 90talet med?
    Gör du några egna mlpsaker?
    Jag gillar nästan alla karaktärer ungefär lika mycket, så jag har ingen direkt favorit.

Ja, jag tittar bara på FiM, men har respekt för tidigare generationer (Generation 1 och 2 i alla fall).

Jag är inte särskilt jättebra på sånt, men jag har målat om några blindbag-ponnyer. 
  • Riotflickan

Är mina ponnysar från 80-talet samlarobjekt nu? :) /kollar på FiM med dottern och gillar det!

• PolyPond

Kallar ni hästar från åttiotalet för "vintage"? Är sådana mer eller mindre populära än nya?

Svar på tråden Jag är brony, fråga mig vad du vill!