Mobbning och skitsnack på arbetet - hjälp!
Jag behöver tips och råd just nu.
Jag har två personer på min arbetsplats som mobbar folk och snackar skit om allt och alla.
På mitt jobb har vi två skift och dessa två är egentligen i andra skiftet, men det de säger kommer fram till mig på omvägar. Det är inte bara mig de snackar skit om utan alla. Det är så otrevligt så jag mår psykiskt dåligt över detta. Jag gör verkligen mitt bästa och har fått höra av andra att jag är duktig osv. De menar dock på att jag jobbar långsamt. De snackar skit om mitt och andras privatliv också. Och då är jag ytterst försiktig med vad jag säger om mitt privatliv på jobbet. Men allt vrids till något skvallervänligt, saftigt och negativt. De klagar och kommer med gliringar hela tiden om att man gör ett dåligt arbete. Hånler åt en vad man säger och är allmänt otrevliga.
Till saken hör, att de för ett tag sedan var i blåsväder, just pga. att en annan person på jobbet inte orkade med dem och anmälde dem för just mobbning. Men det hjälpte inte. Chefen är svag och gjorde ingenting åt saken.
Vart kan man vända sig? Vad kan man göra? Jag vill inte att det ska sluta med att jag själv blir omplacerad, men de är ju hemska.