• Mayong

Privata bra förskolor i Huvudsta

Hej.
    Vi flyttar till Huvudsta om mindre än en månad och har sagt upp förskoleplatsen och ska söka ny. Kommunala kön ska vi ställa oss i men under tiden vill jag söka privata alternativ med, ju snabbare plats desto bättre...

Vad finns det för privata bra förskolor i Huvudsta? Och mindre bra vill jag gärna höra med...
    Vi ska flytta till Jungfrudansen så vore ju kanon med en närliggande förskola :)

Min 9åring börjar på Tallbackaskolan, någon som har barn där som vill berätta lite? Han kommer från en stökig skola nu så valet var rätt lätt att byta skola för honom...

Tack /Maya

• Svar på tråden Privata bra förskolor i Huvudsta
  • magelita80

I Solna är det samma kö till både privata och kommunala men privata har lite mer frihet att välja vem de vill. Annars har jag hört bra om paprikan

• Mayong

Tack för svar. Ännu en anledning till att jag frågar om privata är för att det verkar som att man måste vara skriven i Huvudsta för att söka kommunalt dagis och det är vi inte än. Privat brukar man kunna kontakta och söka via dom istället och förklara hur läget ser ut.

• Nukkumatti

Hej!

Om du har en blivande adress i Solna så kan du nog ställa dig i kön redan, det är bara att snacka med kommunen. Vi fick jättebra hjälp när vi skulle flytta dit.

Sen har jag hört mycket bra om Montessori förskolan som ligger i Huvudsta, den är privat. De kommunala verkar alla ok, inte lysande men helt ok. Personalen är jättebra, ledningen så där... Den som ligger på Jungfrudansen har jag hört positivt om, så det är nog säkert ett bra val om  ni får plats.    

• Uppåt

Hej,
    hittade din tråd, är du nöjd med Tallbackaskolan? Vi funderar på den.

• Mayong

Hej. Förlåt för sent svar men jag har inte varit inloggad på väldigt länge. Vi var nöjd med Tallbacka skolan, speciellt en lärare där som var suverän! MVH Maya

Svar på tråden Privata bra förskolor i Huvudsta