• Anonym (hopplöst)

3 barns familj kommer bli hemlös!

jag fattar inte hur vi hamnat på ruinens brant, fast jo.. det vet jag men jag trodde aldrig att vi skulle hamna här och att allt skulle bli så allvarligt.
    jag är mamman. jag bor ihop med en man som har stora skulder och han har många ärenden hos kronofogden också. vi har tre barn i åldrarna 5,4,2. och igår fick vi hem ett brev från kronan att om vi inte betalar in närmare 8000:- inom två veckor blir vi vräkta.
    vi har pratat med kronan, sergel och hyresvärden om ev avbetalning då vi efter alla räkningar har ynka 300:- kvar tills lön. samtliga har gett oss -nej, vänd er till socialen. sagt och gjort gjorde vi det och de gjorde en normberäkning på oss och där fick vi - nej, ni tjänar för mycket.
    vi har frågat alla vi känner om de kan hjälpa till men inga av dessa har speciellt bra ekonomi heller..
    nu sitter jag här nedslagen och gråter, har jag iofs gjort hela dagen.. jag vet inte vad jag ska ta mig till?!
    ska vi separera, flytta hem till mor o far eller vad?
    vi kommer bli hemlösa och jag  har en panik i kroppen som aldrig förr!
    finns det någon som varit med om detta förut som kan stötta mig lite? 

• Svar på tråden 3 barns familj kommer bli hemlös!
  • LinneaJosie

Jag vet inte om det är till så mycket hjälp i det här läget, men rent generellt måste man prioritera att betala hyran före alla andra räkningar.

• Anonym (hopplöst)
    LinneaJosie skrev 2012-10-04 16:47:42 följande:
    Jag vet inte om det är till så mycket hjälp i det här läget, men rent generellt måste man prioritera att betala hyran före alla andra räkningar.
    nej det kan jag inet påstå att det är. men det är klart.. det är dessvärre så här att sambon har hyran på autogiro som dras den sista om inte den 4-5:e månaden efter och har väl inte tänkt längre än näsan räcker och betalat in andra räkningar tills det inte funnits pengar kvar.
  • Anonym

Blir nyfiken; vad har ni prioriterat före hyran??

• Litet My

Inga fonder ni kan söka?

Tänker också att om soc gjort en beräkning och anser att ni tjänat för mycket/haft för mycket inkomster så ni ligger över minimum, vart har pengarna tagit vägen?  

• Anonym (hopplöst)
    Anonym skrev 2012-10-04 16:49:41 följande:
    Kyrkan kan inte hjälpa?
    de kan hjälpa oss med matkuponger.. 
    vilket är underbart snällt men problemet med boende kvarstår tyvärr. 
  • Anonym (???)

Men om ni tjänar för mycket så måste ni ha prioriterat helt fel saker att lägga pengarna på, vad har ni spenderat era pengar på istället för att betala hyran?

• Anonym (hopplöst)
    Anonym skrev 2012-10-04 16:51:40 följande:
    Blir nyfiken; vad har ni prioriterat före hyran??
    räkningar, lån och 1 storhandling.
  • Anonym (hopplöst)
    Litet My skrev 2012-10-04 16:51:45 följande:
    Inga fonder ni kan söka?

Tänker också att om soc gjort en beräkning och anser att ni tjänat för mycket/haft för mycket inkomster så ni ligger över minimum, vart har pengarna tagit vägen?  
    räkningar och skulder + lite mat.
  • Anonym

Vad har ni för inkomster eftersom ni inte får hjälp från soc? Finns det något ni skulle kunna dra ned på?

Svar på tråden 3 barns familj kommer bli hemlös!