• Anonym (Y)

Vad är otrohet för dig?

Vad anser du vara otrohet som inte är fysiskt kontakt,  eller snarare saker du skulle må dåligt av om din partner gjorde det. Kommentera resp fråga:

1) Fantiserar om att ha sex med någon annan (riktig person inte kändis etc)?

2) Fantisera om en sexuell situation där du kanske inte ingår?

3) Bli glad och flörtig tillbaka av att bli flörtad på av någon annan?

4) Att partner flörtar med någon annan?

5) Sexchatta, telefonsex etc (men inte ha sex eller intention att ha sex med personen)?

6) Vara medlem på en kontaktsida dock utan att träffa någon?

7) Berätta väldigt intima detaljer (gillar inom sex etc) ?

• Svar på tråden Vad är otrohet för dig?
  • Anonym (katten)

Min åsikt: 1,2,3,4 är helt ok, 7 beror på omständigheter men kan vara ok.

5: tycker sexchatt med okänd är ok, inte med nån man känner, ska inte vara istället för sex med partnern förstås.Telesex är för mkt, inte ok.

6:i inte ok, känns "planerat".

• Anonym
    1) Fantiserar om att ha sex med någon annan (riktig person inte kändis etc)
    Drömmar / fantasier allena tycker jag inte räknas, men om fantasierna delas av någon annan, så ja.

2) Fantisera om en sexuell situation där du kanske inte ingår?
    Som nummer 1. 

3) Bli glad och flörtig tillbaka av att bli flörtad på av någon annan?
    Händer det vid något enstaka tillfälle så är det väl ingen fara men om det löper över längre period med samma person så är det annan sak

4) Att partner flörtar med någon annan?
    Att flörta kan vara ett sätt att kommunicera vilket vi alla skulle må bättre av om det skedde oftare, men bygger man upp en utomäktenskaplig flörtig relation så skulle jag inte se det som riktigt ok

5) Sexchatta, telefonsex etc (men inte ha sex eller intention att ha sex med personen)?
    Nej 

6) Vara medlem på en kontaktsida dock utan att träffa någon?
    Nej

7) Berätta väldigt intima detaljer (gillar inom sex etc) ?
    Nej

Jag har nog aldrig blivit utsatt för någon av ovanstående och (förutom tre och fyra) och jag vill gärna tro att jag inte skulle se det som särskilt allvarligt om min partner hamnade i en tillfällig sexuell situation. Däremot skulle jag bli väldigt sårad om hon byggde upp en hemlig kärleksrelation, sexuell eller ej med någon annan. (Därutöver har hon frikort på samkönat sex, som hon inte utnyttjat än.)

• Meddelande borttaget
  • Anonym (katten)

Ps punkt 1-4 får inte heller gå till överdrift eller användas provocerande för partnern. Bara livsglädje.

• Labolina

Tycker nog inget är direkt otrohet förutom 5. Men finner punkt 6 helt oacceptabel och även nr 7 om det inte är skryt över mig det där med flirtandet är svårt. Inget man direkt skulle vilja se, men det är ändå inte så farligt tycker jag. Är själv riktigt flirtig och det handlar endast om bekräftelse, inte om verkligt intresse från min sida i alla fall.

• Minion

Hm, jag skulle inte kalla något av det för otrohet, men punkterna 5 och 6, och eventuellt 7, skulle jag nog inte vara så glad över om min sambo gjorde. Dock anser jag ingen av dom punkterna heller vara något att göra slut över. Men bli ledsen skulle jag nog och konfrontera sambon om det isf.

Svar på tråden Vad är otrohet för dig?