• scrapparlotta

Bra bakgrundsmusik?

Vill ha tips på bra bakgrundsmusik, musik som man kan ha på lite lagom tyst.... Vi ska ha lite folk i helgen här och jag gillar att ha på lite musik....Så tips på skön musik...

• Svar på tråden Bra bakgrundsmusik?
  • scrapparlotta
    Lisa1976 skrev 2012-10-04 21:48:15 följande:
    american songbook!!!
    Nja, inte riktigt min stil....men tack ändå

Nån annan som har nåt förslag? 
  • Anova

Vad är det du gillar?

Själv tycker jag att jazz är den ultimata bakgrundsmusiken, gärna modern jazz (jazzfusion) typ Jamie Cullum, Melody Gardot och Diana Krall.
    Sen finns det färdiga skivor med loungemusik och chill out som passar. Har du spotify så är det bara att skriva in dessa ord i sökfältet så får du massor.

• scrapparlotta
    Anova skrev 2012-10-05 16:28:22 följande:
    Vad är det du gillar? Själv tycker jag att jazz är den ultimata bakgrundsmusiken, gärna modern jazz (jazzfusion) typ Jamie Cullum, Melody Gardot och Diana Krall. Sen finns det färdiga skivor med loungemusik och chill out som passar. Har du spotify så är det bara att skriva in dessa ord i sökfältet så får du massor.

Jag är allätare när det gäller musik.......förutom just jazz och opera....men jag har spotify och ska söka på det andra du skrev. Tack
  • Anova
    scrapparlotta skrev 2012-10-05 16:40:52 följande:

Jag är allätare när det gäller musik.......förutom just jazz och opera....men jag har spotify och ska söka på det andra du skrev. Tack

Det är stor skillnad på jazz och jazz.. En del jazz kan jag inte alls med, den jazzen jag nämde är jazz som legat på "vanliga" topplistor, och är mer lättlyssnad. Lyssna på några låtar, sedan kan du bestämma att den är dålig.
  • scrapparlotta
    Anova skrev 2012-10-05 16:44:01 följande:

Det är stor skillnad på jazz och jazz.. En del jazz kan jag inte alls med, den jazzen jag nämde är jazz som legat på "vanliga" topplistor, och är mer lättlyssnad. Lyssna på några låtar, sedan kan du bestämma att den är dålig.
    Japp, jag ska ge det en chans Absolut!

• castafiore

Edith piaf?
    Portugisiska fados?
    Bossa nova?
    Monica zetterlund?

Svar på tråden Bra bakgrundsmusik?