• Julibarn

Mammakläder i Malmö?

Vet att det finns trådar sen innan, men de är några år och det känns som att butikerna kan ha hunnit både bomma igen och återuppstå... Undrar som rubriken lyder om någon har bra tips på mammakläder i Malmö, förutom hm och polarn och pyret. Söker mest baskläder och vill helst inte lägga en förmögenhet.

• Svar på tråden Mammakläder i Malmö?
  • SailorGirl

Gina tricots långa linnen med brottarrygg var bra, tyckte jag. Köpte dem i en storlek större än vad jag brukar och jag gick ju ändå upp 17 kg. Man kan ha dem under vanliga, lite lösare plagg och slippa glipa vid magen, eller som de är. Annars körde jag på vida plagg och satte ett bälte under brösten för att få midja.

Körde annars antingen på löst upptill och tight nertill, eller tvärtom, så jag inte skulle likna mumintrollet alldeles för mycket Mammakläder köpte jag inte mycket. Mest byxor på H&M. Fast inga mammakläder satt bra innan jag var kring v. 20. Inga vanliga kläder heller, för den delen. SEN fick jag en tjusig bula

• piffsmile

Tyvärr har jag inga bra tips att komma med då jag själv letade febrilt efter mammakläder i Malmö i somras. Polarn och pyret har tyvärr slutat med mammakläder helt men H&M har ju som du säger. Annars tittade jag på Kappahl på Gustav, Åhléns city, Zara, Vero moda på Citygallerian, Cubus (på gågatan & Entré) samt Lindex (vid Åhléns) men ingen av de butikerna har någonting alls tyvärr. Åhléns har en (!) amningsbh, Lindex har både amningsbh:ar, linne samt strumpbyxor men inga kläder, Kappahl har amningsbh:ar.

Next på Entré har inga mammakläder men man kan beställa gratis i butiken från deras katalog där det finns en del (http://www.next.co.uk/women/maternity). 

Som sagt inga direkta tips, men det kanske kan spara dig lite tid i letandet. Hoppas du hittar bra kläder! 

• sombra

Iofs inte Malmö men nära: På Nova i Lund finns TopShop som har en avdelning med mammakläder

• Julibarn

Tack för svar och tips! Även affärer jag inte behöver leta i är ju bra att veta :) Åh, Nova Lund! Blir lite nostalgisk, har bott i Lund. Vet du hur de är i storlekar? Är en 46/48, hm's 46 funkar bara ibland. Mycket därför jag behöver tips på andra. Söker främst byxor.

• SophiaI

Vero Moda brukar ha en avdelning med mammakläder. Är det Mamalicious det heter? Fanns i alla fall på bland annat Mobilia och Hansa när jag var gravid.

• piffsmile
    SophiaI skrev 2012-10-05 23:00:46 följande:
    Vero Moda brukar ha en avdelning med mammakläder. Är det Mamalicious det heter? Fanns i alla fall på bland annat Mobilia och Hansa när jag var gravid.
    Finns inte på Hansa längre tyvärr, inte i somras iaf Har också sett de där innan dock. Lindex har också haft mammakläder förut men har slutat med det helt tydligen. 
  • sombra

Tyvärr vet jag inte alls vilka storlekar som topshop har, men om det känns för långt att åka på vinst och förlust kanske du kan ringa och fråga? De har iaf ovanligt snygga mammakläder.

• lavendelblomma

Hej
    När jag letade mammakläder i våras i Malmö, var det ett mycket dåligt utbud
    Vissa HM har mammakläder
    POP och Lindex har slutat med mammakläder ( ev  har pops internetbutik kvar lite mammakläder)
    Tror inte att det finns andra butiker i Malmö som har mammakläder

Jag beställde på nätet ( ex lovelymama.se , ellos.se ,  mom2mom, nelly)

samt hade/har mycket leggings med lång linne och tunika

kan även tipsa om glammom.se - underbara tjejer som driver butiken. har jättefina amningsbh och härliga kläder
    har handlat av dem 2 ggr - behövt byta en gång och det var inga problem

hoppas du fick lite hjälp 

Svar på tråden Mammakläder i Malmö?