Skitförbannad 8-årig tjej
Vår 8-åring har kromosomknas och utvecklingsstörning, måttlig på gränsen till lindrig. Hon är "lugn", såtillvida att det är henne jag helst tar med mig om jag skulle behöva åka och handla, hon är superbra att passa lillasyster på 1 år och hon är "det lätta barnet" på korttids, och så vidare.
Däremot har hon de senaste månaderna fått ett sånt jävla HUMÖR! Hon kan vakna på morgonen och vara ett åskmoln, det är skrik och nyp och bit och mera skrik och kast med liten stol och så vidare. Det är oerhört frustrerande för oss andra i familjen (mamma, pappa, lillebror 5 år, lillasyster 1 år) då alla, även den älskade lillasystern, kommer ivägen för hennes raseri.
Kan eye-Q hjälpa? Jag har fått för mig det. Typ tar uddarna av utbrotten? Vad mer kan vi göra?
JAg vet inte vad de beror på riktigt... Vi ska försöka lägga upp hennes dagar mer strukturerat och vi ska skaffa en ipad åt henne så hon kan koppla av efter skolan med lite spel. Men, vad mer kan man göra? Vi vet liksom inte vad det beror på. Vi ser inget mönster.
Nån mer som har en 8-åring med monsterhumör?