• Aprilia77

Bra app till iPhone där man ser vem som ringer?

Kan någon tipsa om en bra app där man kan se vem som ringer trots att man inte har numret inlagt? Min make har en jättebra sådan till sin Android-telefon men jag hittar ingen motsvarande som verkar bra till iPhone. Någon som vet?

• Svar på tråden Bra app till iPhone där man ser vem som ringer?
  • Freiya

Låter smart! Vet du vad alpen för andriod heter? Har ingen iphone..

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Aprilia77

Ja precis, det är den "vem ringde" som min man har. Verkar inte finnas till iPhone dock...

• sportpappa

iPhone har en del begränsningar som gör att det inte går att göra det lika lätt som på Android. Det bör gå att göra om man jailbreakar sin iPhone för då tar man bort de begränsningar som finns inlagda i iOS. Dock har jag inte hittat någon bra jailbreak för iOS6 än så just nu kör jag utan jailbreak och även utan uppslagning av nummer för de som ringer.

För Android använder jag just nu Truecaller och har tidigare använt WhoIsCalling. 

• Jespis

Vem ringde finns i AppStore. Har fått hyfsade recensioner. Är det inte den du menar?

• viseversa

Om man ska fylla i sitt kortnummer för att kunna köpa appar. Var är det för "säkerhetskod" man ska fylla i sen? Valfri per gång eller en kod jag redan har. Men så klart redan glömt bort? Mitt gamla kort har snart gått ut så jag måste fylla i mitt nya men har som sagt lite problem. Förlåt för ot btw!

• Jespis

Cvc-koden, som står bakpå kortet eller som heter just cvc om du gör ett E-kort.

• viseversa
    Jespis skrev 2012-10-05 08:43:21 följande:
    Cvc-koden, som står bakpå kortet eller som heter just cvc om du gör ett E-kort.
    Dom 3 eller om det är 4 sista siffrorna? På mitt visa bort då? Förlåt jag känner mig såå blåst men jag kan noll om min iPhone. Saknar den gamla eriksson 3330 som man hade i skolan.=)
  • viseversa

Ja jag ska lägga in mina kreditkortsuppgifter. Först skriver man ju in numret på kortets framsida. Sen är det en ny ruta där det står säkerhetskåd(obligatorisk) 

Skulle egentligen inte vara något stort problem men jag kan inte ens ladda ner gratisappar nu. Vilket är konstigt tycker jag!ObestämdBetalar inte så ofta för appar ändå!

• Jespis

Nej, inte kortnumret. Det är en annan, tresiffrig kod. På baksidan av kortet. På mitt Master Card står det sju siffror på baksidan, då är det de tre sista.

• rockaroll

Det är de tre sista på visa också. På mitt kort har det numret en egen bakgrundsfärg också. (SEB)

• viseversa
    Jespis skrev 2012-10-05 08:56:50 följande:
    Nej, inte kortnumret. Det är en annan, tresiffrig kod. På baksidan av kortet. På mitt Master Card står det sju siffror på baksidan, då är det de tre sista.
    Okej då är det den koden som står på den "vita delen" på mitt kort. Ja på samma sida som namnteckningen tack för hjälpen=). Är du helt säker? Så jag inte sabbar något. Suck jag och tekniska prylar,siffror och ibland även bokstäver är inte bästa vänner. 
  • viseversa
    rockaroll skrev 2012-10-05 09:10:17 följande:
    Det är de tre sista på visa också. På mitt kort har det numret en egen bakgrundsfärg också. (SEB)
    Okej ja på mitt kort har dom en vit bakgrundsfärg. TACK FÖR HJÄLPEN!!! Det har hjälpt mycket!
  • slazh

Jag kör Trucealler på Android och det finns även till iPhone. Förutom att göra nummeruppslag på dom som ringer så har den även en blockeringslista som blockerar massor av försäljarnummer. Sen kan man lägga till egna nummerblockeringar i listan också

• Aprilia77
    sportpappa skrev 2012-10-05 08:39:29 följande:
    iPhone har en del begränsningar som gör att det inte går att göra det lika lätt som på Android. Det bör gå att göra om man jailbreakar sin iPhone för då tar man bort de begränsningar som finns inlagda i iOS. Dock har jag inte hittat någon bra jailbreak för iOS6
    än så just nu kör jag utan jailbreak och även utan uppslagning av nummer för de som ringer.

För Android använder jag just nu Truecaller och har tidigare använt WhoIsCalling. 
    Oj, låter komplicerat! Tror inte heller att jag vågar jailbreaka min telefon :)

• Aprilia77
    Jespis skrev 2012-10-05 08:40:52 följande:
    Vem ringde finns i AppStore. Har fått hyfsade recensioner. Är det inte den du menar?
    Jag såg den men tyckte att recensionerna inte var helt bra. Men kanske ska testa ändå...
  • Aprilia77

Nu har jag laddat ner Vem ringde, bara att vänta på att någon telefonförsäljare ringer för att se om det funkar :)

• Micke
    slazh skrev 2012-10-05 09:27:48 följande:
    Jag kör Trucealler på Android och det finns även till iPhone. Förutom att göra nummeruppslag på dom som ringer så har den även en blockeringslista som blockerar massor av försäljarnummer. Sen kan man lägga till egna nummerblockeringar i listan också
    Inte på iphone 

"The iPhone version of Truecaller does not interact on incoming calls. This feature will be implemented when it’s technically feasible."  
Svar på tråden Bra app till iPhone där man ser vem som ringer?