• Anonym (Orolig)

Glömde bort att jag hade menskoppen i 2 veckor :(

Jag är gravid i 6:e veckan och var nyss på toa. Till min förskräckelse märkte jag något hårt peta ut när jag torkade mig och fann min menskopp. Jag har inget minne av att jag satt i den utan kan bara tänka mig att jag har satt i den den dag jag förväntade mig att min mens skulle komma i förebyggande syfte för att vi var borta hela den dagen. Jag är nu så orolig att jag/fostret blivit skadad fått någon infektion eller liknande. Koppen var såklart full av flytningar men luktade inte illa. Kan inte fatta att jag missat att jag haft den. Ännu mindre fattar jag inte att varken jag eller min sambo kände något när vi hade sex förra helgen. Tror ni att det är någon fara?

• Svar på tråden Glömde bort att jag hade menskoppen i 2 veckor :(
  • katalysator

Wow. Jag kan inte fatta att du missat att du haft i den, eller att du öht lyckades ha sex med den i.

Det som kan vara någon vara är väl om du dragit på dig någon bakterieinfektion eller svamp, och det märker du snart om det svider eller luktar illa.  

• viseversa

Om det inte luktar illa och du inte har klåda och värk så tror jag inte det är någon fara. 

• Chridhe

Ännu ett tecken på att menskopp är ett suveränt mensskydd inte känns

Nåja, eftersom det inte luktar illa eller så tror jag inte du åkt på någon infektion. Men du kan ju hålla lite extra koll. Ifall du får feber eller konstiga flytningar och sådär. Men jag antar att du plockade ut koppen?

Grattis till graviditeten!

• Anonym

vad är en menskopp :s aldrig hört talats om

• Anonym

men man känner ju om den sitter där? jag skulle aldrig kunna missa det. förstår inte?

Svar på tråden Glömde bort att jag hade menskoppen i 2 veckor :(