• memschi

Någon med erfarenhet av SATS?

Hej!
    En försiktig tanke om att byta från mitt nuvarande gym till SATS blev helt plötsligt verklighet när en säljare från SATS ringde upp mig och fixade en provmånad åt mig.

Ska dock erkänna att jag inte tycker att han hade det bästa bemötandet, dryg och tolkade allt som att jag inte kommit igång med träningen eller nått några mål. Så till slut fräste jag ifrån och sa att jag redan tränar sex dagar i veckan. Vill byta för att de har större utbud på gruppträningar än vad mitt nuvarande gym har.

Så.. Frågan då, hur är dem på SATS? Är de som den här killen? Påstridiga och jobbiga?

Jag är även rädd för att känna mig som värsta fettot när jag väl kommer dit, är fortfarande överviktig (om än väldigt mycket mindre idag än 3e augusti). Men det måste väl vara blandad kompott även på SATS, som på alla andra gym?

Jag kommer träna i Väsby och Sollentuna.

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av SATS?
  • Gladskit

Jag har tränat på SATS i Väsby och jag tycker det var bra stämning där.
    Just den anläggningen är en gammal E2-anläggning och det som E2 hade byggt upp sitter liksom kvar i väggarna. Det är mycket samma folk som fortfarande tränar där också, och samm instruktörer.

Annars tycker jag att de center som hör till de stora kedjorna som SATS och World Class brukar bli rätt opersonliga och att man måste vara rätt klädd och se rätt ut för att passa in. Nu generaliserar jag massor men det är så jag upplevt det.

Använd din provmånad att träna massor och se hur det känns!

• memschi
    Gladskit skrev 2012-10-05 10:49:09 följande:
    Jag har tränat på SATS i Väsby och jag tycker det var bra stämning där.
    Just den anläggningen är en gammal E2-anläggning och det som E2 hade byggt upp sitter liksom kvar i väggarna. Det är mycket samma folk som fortfarande tränar där också, och samm instruktörer.

Annars tycker jag att de center som hör till de stora kedjorna som SATS och World Class brukar bli rätt opersonliga och att man måste vara rätt klädd och se rätt ut för att passa in. Nu generaliserar jag massor men det är så jag upplevt det.

Använd din provmånad att träna massor och se hur det känns!
    Åh.. Jag bor ju i Väsby, så SATS här blir väl mitt hemcenter, men Sollentuna har t ex deadball som jag vill träna. Får se vart jag kommer träna mest, haha. Men har en känsla av att Väsby kommer vara trevligare än Sollentuna.

Ja, men det är den tanken jag har av t ex SATS också. När man kollade deras trailers för de olika gruppassen så var alla superslimmade och kunde varenda litet steg (vilket kanske är bra om man ska göra en sån video, haha..). Och det ger ju såklart känslan av att det det ser ut så i verkligheten också när man kommer dit.

SYND, för nu kommer jaaaag!!
  • Gladskit

Nä så har jag aldrig uppfattat det utan där finns plats för alla
    Kör hårt!!

• Riotflickan

Jag tror det beror på vilket av deras gym man går till. Har tränat i innerstan i sthlm, typ söder och odenplan mest. Det var några år sedan, men det var VIDRIGT. silikontuttar, tjejer som tokmejkade sig innan träning etc etc. Sen har jag varit på SATS i Bålsta och det var som vilket vanligt gym som heöst. sickla var också helt ok. Testa, så märker du själv!

• Hjärtefröjd

Jag tränat på Sats i innerstan (Odenplan och Hötorget) och tycker de som tränar där är som folk mest. Och då är jag varken särskilt hipp eller supervältränad.

• aprilsill

Lite sent ute i tråden kanske, men nej jag tycker att alla Sats center är trevliga (av dom jag varit på) och jag tror att de jobbar hårt på kundbemötandet där. 90% av alla gånger som jag varit på Sats så säger dom hej då när man går osv. Och kläderna, nej har aldrig brytt mig om mina kläder där. Jag tycker att alla slags personer finns representerade där. Jag tycker att jag får den kvalité som jag betalar för. Främst går jag dock till Sats för barnpassningens skull ;) Jag har även tränat på Sats största gym Odenplan med en PT, och inte ens då kände jag mig utstirrad eller felplacerad trots extra vikt och alldaglig klädsel.

Svar på tråden Någon med erfarenhet av SATS?