• Fia 28

Motorvärmarkabel

Köpte ny bil i våras och ska nu skaffa motorvärmarkabel inför vintern. Pappa påstår att det finns två olika modeller av de med litet uttag. Hur vet man då vilken man ska ha? Passar även den felaktiga?

• Svar på tråden Motorvärmarkabel
  • annca

Det *ska* visst funka med vilken som, kan gå lite trögare om man tar en defa till en calix och v v, men det sägs att det inte spelar nån större roll.
    Dock har Biltema en med båda kontakterna på samma kabel! Kanske kan vara nåt?

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Fia 28
    annca skrev 2012-10-05 10:54:32 följande:
    Det *ska* visst funka med vilken som, kan gå lite trögare om man tar en defa till en calix och v v, men det sägs att det inte spelar nån större roll.
    Dock har Biltema en med båda kontakterna på samma kabel! Kanske kan vara nåt?
    Jo det hade varit ett alternativ om det inte vore så hiskeligt långt till biltema. Hur får man reda på vilken det ska vara till min motorvärmare då? Står det nånstans?
  • Fia 28
    MeNoLike skrev 2012-10-05 10:56:34 följande:
    Kolla hur uttaget på din bil sen ut
    Hjälper ju inte då båda tydligen passar uttaget.
  • annca

Står det nåt på locktet till kontakten på bilen?

• Trattkantarell

Mitt tips är att du kör bilen till en Mekonomen eller likande så hjälper de dig att välja rätt kabel.

• Fia 28
    annca skrev 2012-10-05 10:58:47 följande:
    Står det nåt på locktet till kontakten på bilen?
    Nu känner jag mej dum, stod ju faktiskt Defa på locket. Var mörkt förra gången jag tittade Skäms.
  • Baryk
    Fia 28 skrev 2012-10-05 11:04:28 följande:
    Nu känner jag mej dum, stod ju faktiskt Defa på locket. Var mörkt förra gången jag tittade Skäms.
    Äsch! Tur att du  hittade det iaf. Glad Så slipper du fundera mera.
  • annca
    Fia 28 skrev 2012-10-05 11:04:28 följande:
    Då så!
  • Fia 28
    MeNoLike skrev 2012-10-05 11:07:22 följande:
    Haha borde du göra ;)
    Kanske blonderingsvätskan som börjat äta hjärnceller, eller så skyller vi på att det är fredag. =)
Svar på tråden Motorvärmarkabel