• Anonym

bästa babygymmet?

ett enkelt i plast  http://lekmer.se/barn-och-baby/babylek/babygym-och-lekmattor/scanditoys-aktivitetsgym-bl%C3%A5#.UG6l_E2fFGQ 180kr

ett enklare i tyg http://lekmer.se/barn-och-baby/babylek/babygym-och-lekmattor/infantino-explore-store-activity-gym#.UG6mDk2fFGQ 380:-

ett ombonat mjukt i tyg  http://lekmer.se/barn-och-baby/babylek/babygym-och-lekmattor/r%C3%A4tt-start-pingu-babygym#.UG6mLE2fFGQ 600:-

ett ombonat med kudde http://lekmer.se/barn-och-baby/babylek/babygym-och-lekmattor/skip-hop-treetop-friends-babygym#.UG6mZU2fFGQ 1000:-

vilket har era bebisar uppskattat? hur tål de tvätt (plast vs tyg)... mm :)
    jag känner för ett av de två billigaste... men det billiga i tyg ser så hårt ut (inte tjockt stoppad botten) 

• Svar på tråden bästa babygymmet?
  • Anonym

Ärligt talat... Det vår bebis gillade bäst var en filt på golvet, där han kunde pilla med en sminkspegel, en färgglad slips, en äggkartong eller andra "leksaker" man hittar i lådorna hemma. Det riktiga babygymmet tittade han knappt på.

• Anonym (ska ha enkelt)

Jag fick, när jag väntade mitt första barn, ett såntdär rätt start pingu babygym i present. Därför köpte vi inget annat. Det var dock inte pingu på det vi fick, men i övrigt, förutom figurerna var det inget som skiljde sig åt.
    Jag väntar nu mitt andra barn och kommer köpa ett sånt vanligt enkelt i plast som man kan sätta på vilken typ av filt som helst och flytta runt.

Det låg ju ändå alltid handdukar eller sånt på babygymmet då barn kräks och det var ju inte helt skoj att tvätta detta i tid och otid.... Tog så himla lång tid innan det torkade också... 

• Anonym (Enkelt tyg)

Vi hade ett billigt från GeKås, med tunn tygbotten och 2 självstagande "tältpinnar" i kors över med 5 leksaker. Sonen var mest intresserad av de hängade leksakerna och då lade vi ett litet tjockt täcke på botten i gymmet (som var lättare att tvätta) och ville han leka med botten lade vi täcket under. Bästa leksaken tror jag! Han älskade det från att han var så liten att han fick ligga i babysittern i gymmet för att nå att av misstag råka spralla till leksakerna tills han vände gymmet uppåner och lekte koja under

• nozpa

Vi hade pingus. Går ej att köra i maskin, så man har ändå handdukar o grejer i det. Kommer köpa ett i trä som man ställer över vilken filt/täcke som helst till nästa barn. Dottern var inte speciellt intresserad av sitt pingu... Iofs kan man ju hänga dit vilka figurer som helst. Men nää...

• Krila

Ett enkelt i plast funkar utmärkt. Bara lägga filtar på golvet. Hade ett från bellino till dottern som jag fick av en kompis. Va bra och dottern gillade det, men jag hade ändå filtar på då jag tyckte det blev för hårt.

Den här gången har jag fått ett pingu från rätt start av en annan kompis.

Hade jag varit tvungen att köpa hade jag köpt ett billigt, antingen det du länkat till eller typ ikeas. 

• Bradbury

TUSEN SPÄNN?!? Hjälp!
    Vi hade Ikeas enkla i trä som man kunde flytta runt. Det i plast ser väl toppen ut. Mitt råd är att aldrig någonsin lägga så galet mycket pengar på något man inte ens vet att man kommer använda. En del bebisar är helt ointresserade av babygym.

• Anonym

det blir ett enkelt i plast eller trä

eller så snickrar jag ihop ett själv!! och hänger några skojiga saker i ;) 

• Solaika

Vi har ett motsvarande pingu. Köpte begagnat och sonen på 8 veckor älskar att ligga där o kika o sparka. Han skrattar högt långa stunder. Men jag hade inte köpt det nytt för det är galet dyrt. Jag gav 200 för ett som ser nytt ut. Går utmärkt att tvätta det om så behövs men nu har vi tur o har ingen kräkbebis så än så länge har inte vi behövt tvätta det.

• Anonym

det optimala skulle vara, för mig, att fynda ett i plast och ett i tyg, så får man se vilket som uppskattas mest :) samt att ena kan lätt tas med till landet :)

• Tealhawk

Vi har bara ikeas i trä. Enkelt att torka av leksakerna, går ej sönder enkelt och nu när han är stor så går han runt på golvet och styr babygymmet XD (Lära-gå-vagnen står ensam i ett hörn)

These are not the droids you're looking for
  • Anonym (ska ha enkelt)

Jag hittar inget enkelt i trä på IKEAS hemsida, har de slutat med dom?

• Anonym
    Anonym (ska ha enkelt) skrev 2012-10-06 13:45:30 följande:
    Jag hittar inget enkelt i trä på IKEAS hemsida, har de slutat med dom?
    måste vara rätt nyligen tyvärr :(
  • Tealhawk

Försökte också leta men hittade inget. Borde finnas på blocket om du vill ha det, (de hade det i tele2reklamen med fårbabyn så det är så det ser ut) men finns ju många andra på marknaden som också funkar bra^^

These are not the droids you're looking for
Svar på tråden bästa babygymmet?