• Antilopen

Vad gör du när ditt barn sover middag?

Min son på 12 månader sover middag ca 2-3 timmar mitt på dagen. Jag har ofta massor att göra t.ex. att diska, sortera tvätt, dammsuga osv... Men istället för att passa på att få detta gjort när han sover, så sitter jag skönt tillbakalutad i soffan med en stor kopp te eller en latte, tittar på TV och surfar på FL! Skönaste stunden på dagen! Vad gör du när ditt barn sover middag?

• Svar på tråden Vad gör du när ditt barn sover middag?
  • Eleonor01

Ligger bredvid å sover :) allt annat kan jag göra medans han leker eller lagt sig för kvällen.

• Min högsta önskan

Det var väl ungefär det jag pysslade med också när mina barn sov middag! Och varför ska man göra en massa saker? Att ta hand om sej själv och vila är nyttigt det med!

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Natulcien
    Antilopen skrev 2012-10-05 13:59:41 följande:
    Min son på 12 månader sover middag ca 2-3 timmar mitt på dagen. Jag har ofta massor att göra t.ex. att diska, sortera tvätt, dammsuga osv... Men istället för att passa på att få detta gjort när han sover, så sitter jag skönt tillbakalutad i soffan med en stor kopp te eller en latte, tittar på TV och surfar på FL! Skönaste stunden på dagen! Vad gör du när ditt barn sover middag?
    Sonen fyller snart 2 år och sover 1-1,5 timme (han sover just nu...).
    Och jag brukar oftast ta en kopp kaffe och läsa eller surfa under den tiden - i soffan. Dagarna är ganska intensiva med en snart 2-åring, så att göra nästan ingenting en stund är väldigt skönt. Glad

Allt det där andra (dammsugningen, toalettstädningen, tvätten, trädgården etc.) sköter vi tillsammans på helgerna.
  • Antilopen
    Eleonor01 skrev 2012-10-05 14:01:11 följande:
    Ligger bredvid å sover :) allt annat kan jag göra medans han leker eller lagt sig för kvällen.

Åh vad skönt det låter Det gör jag också ibland faktiskt, underbart att få sova 3 timmar mitt på dagen tätt intill en snusande bebis hur gammal är din?
  • Apopan

Tills för ett par veckor sedan så var en tvungen att ligga bredvid eller hålla i min nu 10månaders om jag ville att han skulle sova mer än 15min. Nu när han sover ensam så gör jag tysta saker och håller hela tiden koll på vagnen där han sover då jag måste köra lite med den var 10e minut då han vaknar till och blir vansinnig om han vaknar upp för mycket och jag inte är där och han fortfarande är trött.
    Hur som helst så brukar jag blogga, sticka, mysa med hunden, vila, äta, dricka kaffe osv.
    När han är vaken klänger han mest, så massa "nyttiga saker" kan en inte göra då heller som oftast. Gick bättre när ryggen nästan klarade av att ha honom i bärselet hela dagen :P

• Eleonor01

Antilopen

Han e 17 månader så middag sover vi ihop fre lör sön. Annan tid sover han middag på dagis :) mysigt att vara m de små trollen när man e ledig!

• WSalma

Jobbar.

Jag arbetar hemifrån och är hyfsat beroende av att han sover pålitligt på eftermiddagen.

Oftast äter vi lunch, sedan slår jag på jobbdatorn som behöver lång tid att komma igång, sätter gullungne i sin gunga och sätter på lite lugn musik. Sedan brukar jag stryka ca 3 plagg och därefter sover han nästan redan. Tar upp honom, lägger honom i sin säng, stannar tills han somnat ordentligt och sätter mig sedan i arbetsrummet (och stannar där tills han vaknar). Visst, jag kan hämta en kaffe och smörgås eller så medan datorn räknar eller har sig men så är det ju på kontoret också.

• Duckan

Ofta tog jag mig en tupplur jag med. Glodde på tv, älskar serier.

• WSalma

(och om någon undrar: idag är jag sjuk och hänger på soffan. Svärmor är ute med barnet i barnvagnen så att jag kan vila!)

• SannaM

Vår 13-månaders sover ca 45-50 minuter på morgonen/fm (8-tiden) och då MÅSTE han ligga på någons bröst för att sova. Mitt på dagen sover han ca 45 min igen och då antingen i vagn på promenad eller samma som på morgonen = på bröstet. Med andra ord rätt omöjligt att göra nåt vettigt då

Sova 2 timmar eller mer i sträck dagtid har inte hänt sedan han var typ 5-6 månader.

Svar på tråden Vad gör du när ditt barn sover middag?