Ung och har Hjärtsvikt
Har nyligen fått diagnosen grav hjärtsvikt. Är 32 år . Har 2 barn en son som blir 4 nu i November och en dotter som blir 2 även hon i november.
Trodde först allt handla om depression. Var hos läkaren fick medicin men regaerade mycket negativt på den. Mage bliv helt förstörd jag gick upp i vikt och mådde jätte dåligt. Sökte läkare igen men denna gång pågrund av magen. Han konstaterade då att hjärtat slog fort men la ingen vikt på det. Dock att mina gall och njurvärden inte var bra. Antog att jag hade gallbesvär. Bokar ultraljud dock nästan en månad bort. Får veckan efter läkar besöket mycket svårt att andas är anfådd kan knappt gå i trappor ringer Vårdcentralen som säger åk in akut. Varpå jag gör sen börjar min resa.
Får besked efter massor av prover att jag är betydligt sjukare än de trodde när jag kom in på akuten. Mitt hjärta är svagt och jag har haft propp i mjälten och har en förändring på min lever. Allt rasar. Livet passerar framför mina ögon. Tårarna kommer. Blir inlagd sen börjar en evigt sökande på orsaker och kartläggning. Hutlöst många prover tas och jag blir kvar i 10 dagar på hjärtavdelningen för att sen få åka hem. Men de ringer snart från ett annat sjukhus och säger du ska inte vara hemma så det blir inläggning igen.
Nu är jag hemma. Är sjukskriven som det ser ut nu till 31/1 2013 men vi får se. Försäkringskassan är redan och rycker i mig . Kommer nog inte kunna gå tillbaka till mitt ordinarei jobb som säljare. Hjärtat blir bättre men det går inte så fort som de vill.
Finns det någon mer ung med hjärtsvikt som man kan prata med.