• Viktors älskling

IKEA i Göteborg

Jag bor nära Nymilsgatan i Göteborg. Vilket IKEA är närmast där jag bor, det som ligger i Bäckebol eller det som ligger i Kållered? Vilken buss/tåg/spårvagn tar jag mig dit med från Centralstationen i Göteborg?

Är relativt nyinflyttad så det är därför jag frågar.  

• Svar på tråden IKEA i Göteborg
  • M Y L F
    Viktors älskling skrev 2012-10-05 17:01:14 följande:
    Jag bor nära Nymilsgatan i Göteborg. Vilket IKEA är närmast där jag bor, det som ligger i Bäckebol eller det som ligger i Kållered? Vilken buss/tåg/spårvagn tar jag mig dit med från Centralstationen i Göteborg?

Är relativt nyinflyttad så det är därför jag frågar.  
    Det som ligger i Kållered är ju närmare, men den kommunala kommunikationen till Bäckebol är både snabbare och bättre. Ta spårvagn 8 till svingeln och där byter du till buss 43 mot Gerrebacka. Det tar väl ca 40 minuter att ta sig dit.
  • Purpurbräcka
    M Y L F skrev 2012-10-05 17:07:27 följande:
    Det som ligger i Kållered är ju närmare, men den kommunala kommunikationen till Bäckebol är både snabbare och bättre. Ta spårvagn 8 till svingeln och där byter du till buss 43 mot Gerrebacka. Det tar väl ca 40 minuter att ta sig dit.
    Och billigare blir det också eftersom Kållered ligger i en annan zon!
  • M Y L F
    Purpurbräcka skrev 2012-10-05 17:28:48 följande:
    Och billigare blir det också eftersom Kållered ligger i en annan zon!
    Ja det har du rätt i...
  • Viktors älskling

Okej, tack för tipsen!

• Viktors älskling

En fråga till, vilken hållplats är närmast; den vid Bäckebol Köpcentrum eller den vid Bäckebol Norra?

• Tenshii
    Viktors älskling skrev 2012-10-05 19:05:34 följande:
    En fråga till, vilken hållplats är närmast; den vid Bäckebol Köpcentrum eller den vid Bäckebol Norra?
    Norra är närmast. Du märker var du ska gå av, den stannar mer eller mindre på andra sidan parkeringen bara. 
Svar på tråden IKEA i Göteborg