Varför är amning så intressant?
Jag har funderat lite över en sak som jag tycker är lite märklig. Det verkar som att kvinnor över 40 är väldigt intresserade av amning.. Jag tror att alla kvinnliga släktingar (över 40) både på min sida och på sambons frågat hur det går med amningen/om jag ammar när jag fått barn. Inte så konstigt kanske men när okända kvinnor frågar? Och ju äldre de är desto "fulare" frågar de tycker jag. Typ som igår, då frågade en okänd kvinna ~80 år vad barnet hette, hur gammal hon var och sen "ja då suger hon tisse va?" -hehe, öh jo.. va? Och det är inte som att det kommer någon fortsättning som tex att de minns hur jobbigt eller härligt det var på den tiden de ammade, utan bara frågar och sen inget mer. Och det är inte första gången någon äldre kvinna frågar. Jag blir absolut inte förnärmad eller så utan bara lite paff. Själv tänker jag inte tanken när någon fått barn, jag frågar kanske om de får sova om nätterna eller om barnet är nöjt eller måste bäras på hela tiden. Inte - jaha, käkar han patte eller tar han flaska?
Är det bara jag som märkt detta? Någon som vet varför? Jag ska nog börja fråga själv ;)