• Anonym

ätit dubbel dos ipren!

Fan! Jag äter aldrig värktabletter men har haft sådan huvudvärk, bad mannen om två alvedon och kastade i mig pillren jag fick. Det var i går kväll. Nu inser jag att jag har bim 25/9 och är så orolig förmissfall ioch fosterskador. Har haft ett helvete en tid pga jobb så har missat att jag inte fått mens. Vad gör jag, hur stor är riskerna?

• Svar på tråden ätit dubbel dos ipren!
  • Anonym

Om jag skulle vara du skulle jag inte oroa mig särskilt mycket. Enligt fass ökar risken för missfall, hjärtmissbildning och gastroschisis under första trimestern. Dock är riskerna minimala att du kommer att drabbas av något av dessa. Särskilt med tanke på att du tagit ipren vid ett enda tillfälle. Man kan inte skydda sig från allt här i livet och om man ska oroa sig för allting blir man knäpp. Det är bättre att spara sin oro för allvarliga saker.

• Anonym

Tack! Min man gav mig alltså ipren ist för alvedon men det tror jag att du förstod vi har varit med om en ma där barnet hade svåra skador och det vill jag aldrig gå igenom igen.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-10-06 09:19:57 följande:
    Tack! Min man gav mig alltså ipren ist för alvedon men det tror jag att du förstod vi har varit med om en ma där barnet hade svåra skador och det vill jag aldrig gå igenom igen.

Nej, det förstår jag verkligen. Det finns inga garantier som sagt men sannolikheten för att dina ipren gjort någon skada är minimal. Lycka till och hoppas allt går bra!
Svar på tråden ätit dubbel dos ipren!