Min intensiva 3-åring.....
Har en 3-årig pojke som vi älskar över allt annat, man han har sedan han var ca 1 år gått igenom otroligt jobbiga perioder av trots och är allmänt ett väldigt aktivt barn.
Det är inte bara sonen som är problem, det är vi föräldrar också. Känns som att man aldrig får en lugn stund och min man är ALLTID trött! Vissa morgnar går han upp med sonen som vaknar 5.30 och då lägger han sig på soffan och sover direkt. Maken alltså. Och sonen springer in till mig stup i kvarten. Han har mycket svårt att ta tag i uppfostran och vi bråkar jovisst. Jag är bara så sjuuuukt trött på detta. Sonen lyssnar inte på något, han skiter i allt man säger, hoppar och studsar jämt och jag är nu gravid också i v 14 och har varit enormt trött på sista tiden.
Varenda helg är skitjobbig för hur vi än gör blir det bråk. Fick ett utbrott på sonen efter han han stått och dragit mig i benet hur länge som helst fast jag sagt att jag inte ville. Ber då min man att ta över för jag behöver gå ifrån. Då menar jag med positiv energi mot sonen men han blir också arg på sonen. Fan alltså känns som att allt är ett enda stort misslyckande. Vi har ett jobbigt barn men då behöver vi föräldrar stötta och komplettera varann men vi bara bråkar. Tyvärr har varken jag eller mannen världens bästa tålamod heller.
Känns som att allt bara är bråk jämt, vi slår inte vår son men känns som man alltid är på krigsstigen och behöver dra in han på rummet för att han ska lugna sig.
HJÄLP!!! Jag orkar inte längre! Tar tacksamt emot råd..... och utöver detta jobbar vi båda heltid livet är f--n bra jobbigt ibland!