Pastell skrev 2012-10-06 13:41:54 följande:
Ja...har insett det nu. Har inte känt det som ett jätteproblem innan men jag kan inte bli riktigt jävla glad och förr när jag hörde om jobbiga saker eller läste ens en gång kunde jag reagera massor och bli otroligt ledsen. Nu blir jag mest "jaha" och sen tänker jag inte på det. Känns som jag är lite halvt empatilös ibland....otäck känsla.
Exakt så känner jag! Ibland när jag ligger i sängen så inser jag att jag känner absolut ingenting. Jag är så avtrubbad att jag förmodligen inte hade blivit ledsen om jag fick en allvarlig cancerdiagnos! Helt sjukt. Vet inte vem jag är längre, eller vem jag var innan.
Ett exempel: för några dagar sen råkade jag tappa en bricka med glas varpå jag fick splitter i precis hela köket/matrummet. Jag brydde mig inte ett smack. Innan SSRI hade jag svurit, fräst, gråtit, boxat till någon/något och kastat frukt i golvet (mitt gamla sett att avreagera mig, haha). I sådana stunder inser jag hur extremt effektfulla SSRI är.
Det negativa är att jag inte blir direkt glad heller, skulle inte ens jubla om jag vann 10 miljoner på Triss.
Jag bara är. Väldigt märklig tillvaro. Funderar på att sänka min SSRI, äter maxdosen sen ett par månader tillbaka. Men samtidigt... jag känner hellre NOLL än lever med den ångesten jag hade tidigare.