• Loth

Bleka utväxt blev för ljust och gulaktigt, help please!

Smarta jag skulle bleka min utväxt hemma, det resulterade i ett för ljust blont hår med en gulaktig svag ton. Har använt silverschampo och även Revlons färgbomb 1002, det tog bort aningens av det gula men nu vill jag ha en askigare färg på det "vita" håret jag fick. Vad tror ni jag ska använda för toning för att det inte ska bli grönt men ändå askigare?
    ♥ Nr 1 - 2010 ♂, Nr 2 - 2011 ♂ ♥
  • Svar på tråden Bleka utväxt blev för ljust och gulaktigt, help please!
  • Milou86

Du ska ta en askblond ton, ljus askblond. Då blir det grönaktigt, men då ska du ta askorbinsyra i, finns i kryddhyllan. Så har jag i över ett år fått ett ljust hår utan gula och utan gröna toner. Vill du ha lite mer "beige" färg (typ honung) så ta mörk eller "vanlig" (ej ljus) askblond plus askorbinsyra.

• Loth

Ja det verkade ju vara ett riktigt bra tips, askorbinsyra! Hjälper det även om håret blir jättegrönt? Har aldrig haft i askig toning innan så vet inte hur grönt vi snackar om.

Hur gör du med en askig toning, har du i den hela verkningstiden eller bryter man tidigare?

• kossi

Släng i en askblond färg,bara några minuter.
    Gör jag alltid.
    Köp moods hårfärg,kostar bara 50kr

• Loth

Börjar man underifrån på toningen? Tänker att det vitaste upptill blir nog snabbare missfärgat eller?

• Loth

Ok, slängde i en askig ljus färg. Längderna sög åt sig mest färg på några minuter men uppe på är jag fortfarande gul/vit. Suck. Då var jag ändå noga med att få det i rötterna först.

Det får nog bli en akuttid till frissan... :/

Svar på tråden Bleka utväxt blev för ljust och gulaktigt, help please!