• Tany

Hur lång tid tar det att ha blödning efter nedreglering?

Jag är på dag 13 av Synarel spruta, men jag har inte någon blödning ännu. Jag är orolig för att vad händer om jag inte har blödningar?
  • Svar på tråden Hur lång tid tar det att ha blödning efter nedreglering?
  • enäggs81

jag har synarela spray och började blöda på dag 7.

• thanisa

Har försökt gå tillbaks och se hur det var för mig. Jag sprayade i 15-16 dagar innan jag fick någon blödning. jag sprayade med synarela och hela behandlingen gick sedan mycket bra.

• Tany
    tack för svar. Läkaren sa till mig om det inte kommer i 14 dagar, måste du komma för VUL. vet du orsaken? är det möjligt att de avbryter cykeln?
  • Tany
    thanisa skrev 2012-10-06 19:47:46 följande:
    Har försökt gå tillbaks och se hur det var för mig. Jag sprayade i 15-16 dagar innan jag fick någon blödning. jag sprayade med synarela och hela behandlingen gick sedan mycket bra.
    Har du barn?
  • thanisa

Tany: Jag har barn. Jag gjorde hormonbehandlingen för att ta ut ägg till min syster, det var alltså en äggdonation och den ledde till att mina barn har en underbar liten kusin. Jag var inne för ultraljud och blodprovstagning ett tag efter blödningen. Att dessa skulle göras innan jag fick börja spruta var planerat sen början. Det hann bli en hel del vul för min del under behandlingstiden men jag tror att alla var planerade från början och det betyder att de vill att jag skulle göra vul innan sprayningen började och så den när blödningen kom. Två gånger under sprutningen och så blev det ju vid äggplock också. Dessa var dock planlagda i den behandlingsplanering jag fick vid första mötet med kliniken där äggdonationen skulle ske. Det som ändrades under behandlingen var att de fick dra ner dosen puregon väldigt mycket då jag tydligen var lättstimulerad.

• Tany
    thanisa skrev 2012-10-07 08:43:50 följande:
    Tany: Jag har barn. Jag gjorde hormonbehandlingen för att ta ut ägg till min syster, det var alltså en äggdonation och den ledde till att mina barn har en underbar liten kusin. Jag var inne för ultraljud och blodprovstagning ett tag efter blödningen. Att dessa skulle göras innan jag fick börja spruta var planerat sen början. Det hann bli en hel del vul för min del under behandlingstiden men jag tror att alla var planerade från början och det betyder att de vill att jag skulle göra vul innan sprayningen började och så den när blödningen kom. Två gånger under sprutningen och så blev det ju vid äggplock också. Dessa var dock planlagda i den behandlingsplanering jag fick vid första mötet med kliniken där äggdonationen skulle ske. Det som ändrades under behandlingen var att de fick dra ner dosen puregon väldigt mycket då jag tydligen var lättstimulerad.
    vad tycker du om mig? om blödningen inte kommer vad gör de? tror du att de avbryter cykeln?
  • Nightrose

Jag fick blödning på spraydag 17, sprayade med synarela.

De vill nog se om du är tillräckligt nedreglerad, därav vul. Är inte så fallet får man öka sprayantalet och spraya en vecka till.

Sprayandet kan hos vissa pågå lite längre tills de är tillräckligt nedreglerade. Vad jag förstått inget man avbryter så lätt. När du är tillräckligt nedreglerad så får du fortsätta med resten av behandlingen.

Lycka till! =)

Svar på tråden Hur lång tid tar det att ha blödning efter nedreglering?