• Anonym

Det är SKÖNT att vara ensam!

Varför känner jag inget behov utav att behöva andra människor?

Jag har varit singel i 4 år, visst där mellan har det varit ett eller annat för jag hela tiden får höra att det är viktigt med relationer och närhet.

Nu har jag varit helt fri i 2 månader, inte träffat någon alls, inte haft sex.
    Jag är en ensamvarg och trivs med det men märker att det sticker i folks ögon..hela tiden är det kommenterar om att jag är ensam, inte har någon, behöver skaffa vänner, tråkigt liv m.m

Varför har folk så svårt för att vara ensamma? :S  

• Svar på tråden Det är SKÖNT att vara ensam!
  • Anonym (oxå ensam...)

Jag kan hålla med dig om att det är SKÖNT att vara ensam (jag lever ensam med min son)

Visst har jag sonen hos mig hela tiden men jag är ändå ensam vuxen.
    Jag har varit ensam ett halv år nu helt och hållet, innan jag träffade sonens pappa så levde jag ensam.
    Ett mirakel att jag träffade honom ens...
    Visst kan jag sakna tvåsamheten men inte är det ofta...
    Jag är hellre ensam trivs kanon bra med det

• Lattjo

Jag gillar också att vara ensam. Jag tycker att det är skönt att vara själv. Jag har kille men vi träffas inte så ofta som alla tycker att vi borde och som du säger, det sticker i folks ögon när man inte gör som alla andra tycker att man ska göra. Både han och jag är noga med att få vara själva även om vi ibland har det galet mysigt ihop :) Jag har det bästa av två världar, om folk bara kunde fatta att jag trivs så skulle dom kanske sluta att tjata att han måste prioritera mig mer (och det är inte bara mina kompisar utan även hans kompisar som tjatar på att vi måste träffas mera) och bara förstå att jag trivs såhär!

• Anonym

Det är som du säger,människor i Sverige är väldigt rädda för att vara ensamma och det är oerhört tragiskt.

Vi föds ensamma, vi dör ensamma och om vi inte kan trivas i vårat eget sällskap utan måste ha någon enbart för att inte känna ensamhet, så är det bara sorgligt.

• Anonym

Fan vad kul och se att någon håller med mig!

Det är sån hysteri så fort någon kompis blir singel.. så får hon/han panik och måste skaffa någon så fort som möjligt.. och flera gånger får jag erbjudande av killar "ska vi vara kk?" när man säger att man ej vill vara tsm.
    NEJ jag klarar mig fint själv.

Ikväll har jag städat hemma, tvättat och nu pluggar jag.. tända ljus och senare film! Lägger mig precis när jag vill och slipper bråk, någon som tar upp soffan och äter upp ens mat =) 

• Anonym (Ensamvarg)

Här är en till, trodde jag var ensam om att känna så här 

• Anonym

Nu är jag inte ensam, jag är gift, men varann vecka jobbar mannen kväll och då träffas vi inte måndag till torsdag. Och jag tycker det är skönt, ibland ringer vi inte varandra heller under den perioden, kanske bara enstaka mail under dagen. (Däremot är fredagarna de veckorna alltid väldigt trevliga).

Jag förstår mig inte på dessa personer som måste vara med sina respektive 24/7. Jag njuter när jag är ensam, och får rå om mig själv.

• Queenie70

Ja det är underbart! Skulle kunna gå veckor utan att umgås med nån , men det funkar ju inte när man har jobb och barn!

• Lattjo

Jag pratade med morsan om det här för någon vecka sen och hon sa tillslut att ja, jag har förstått att du gillar att vara själv. Jag ska sluta tjata på dig att hitta någon att flytta ihop med, du verkar trivas som du gör med XX nu. Tack så mycket för att jag får leva mitt liv som jag vill liksom ;)

• Anonym (Ja)

Jodå visst är det skönt att vara själv. Jag trivs även helt ensam när sonen far och hälsar på mina föräldrar över helgen eller så. Känner inte ens behov av att fara och hälsa på vänner eller dyl.

Dock slår jag de flesta här i längden på "ensamheten" då jag varit singel i över 12 år nu. Var ett år sedan jag hade ens ett tillfälligt förhållande..

Visst kan man ibland sakna någon att dela ansvar och känna sig säker hos. Att få stöd om man behöver. Men jag har även varit i ett långt förhållande där det inte existerade även om man var två..   

• cheese

Vald ensamhet är underbar. Folk är jobbiga i det stora hela så gott att slippa dom helt klart. Det är väll när ensamheten inte är vald som det blir ett problem. Men kan bara hålla med ensam är gott att vara. Man gör precis vad man vill när man vill.

Svar på tråden Det är SKÖNT att vara ensam!