• Mimmi74

Nån mer som känt av att det sticker och bränner i ansiktet pga stress??

Kombinerat med yrsel så sticker och bränner det i mitt ansikte. Det bränner och sticker mer då jag gör något jag upplever som psykiskt jobbigt. Har haft det här i en månad nu. Är orolig att jag har nån neurologisk sjukdom. Har varit på vårdcentral och läkaren säger att stress KAN ge såna symtom fastän det inte är så vanligt ... Lät lite tveksamt, tycker jag.

• Svar på tråden Nån mer som känt av att det sticker och bränner i ansiktet pga stress??
  • Lingonkex

Har också fått så, det blir en stickande/kliande/brännande känsla på sidan av ansiktet och är väldigt obehagligt. Fick ännu värre förut när jag var ännu mer stressad, kändes som att huvudet svullnade och det blev varmt och dunkade, fick sätta mig ner pga att det var så obehagligt. Har dock inte fått något läkarutlåtande om vad det kan bero på, så tyvärr kan jag inte svara dig på det. Men en släkting till mig sade att hon fick precis samma symptom när hon hade ångestattacker. Hoppas att mitt svar hjälpte lite iaf

• Mimmi74

Tack, Lingonkex! För mig är det helt obegripligt att jag skulle ha ångest, men visst kan jag medge att jag har en stressig vardag med fyra små barn. ALLA blir verkligen oroliga när jag nämner att det sticker i huden i ansikte och hals och tänker "stroke", "MS", "hjärntumör" så jag får hålla tyst om mina symtom. Läskigt värre. 

• Mimmi74

HOA: Då borde jag väl känna stickningarna varje gång jag sitter vid datorn eller går in i en affär? Vilket jag inte gör. Eller hur?

• Mimmi74

Det är så skönt att lägga en sval hand på huden då det bränner och sticker. Då försvinner det för en stund. Är det så för dig, Lingonkex?

• Mimmi74

Ringde vårdcentralen i går eftersom brevsvaret fortfarande inte kommit efter två veckor. Det skulle ta en vecka, sa doktorn. Sköterskan sa på telefon att jag hade blod och vita blodkroppar i urinen vilket tyder på infektion. Hmmm? Nåt med 500 nånting vita blodkroppar. Är det mycket eller lite?? Sköterskan ville inte svara på mina frågor. Fick en telefontid med läkaren men tänker ju på detta varje minut.

Är skakig och svag i benen också. Suck. Har gått ner mycket i vikt. Sköldkörtelprov är normalt. 

• Rosengröt

Hej Mimmi,

Jag har också haft den där brännande stickande känslan i ena ansiktshalvan kombinerat med yrsel till och från i ett år nu. Har också känt mig sjuk efter träning med låg feber, ledvärk och muskelvärk, nack- och ryggvärk samt en hel del neurologiska symptom som dimsyn m.m. Ser att du skrivit inlägg där du också beskriver de symptomen. Jag fick iaf nyligen reda på att jag har reaktiverad EBV (mononukleos) och läkarna tror på något sätt att detta också har påverkat nervsystemet. Blir dock nervös att detta ska utvecklas till något kroniskt eftersom jag haft det så länge, eller det har snarare "blossat upp" med ett par veckors intervaller i ett helt år.

Hur har det gått för dig? Har du blivit av med symptomen?

Svar på tråden Nån mer som känt av att det sticker och bränner i ansiktet pga stress??