• Anonym (RR)

Har du gått upp i vikt av p-piller Yasmine eller Yasminelle?

Funderar på att börja med någon av dessa två sorter, vad jag har förstått verkar det inte som att man går upp lika lätt i vikt av dem här  pga vattendrivande effekt (?) Rätta mig om jag har fel..

Iaf, har du gått upp i vikt av antingen Yasmine eller Yasminelle?

• Svar på tråden Har du gått upp i vikt av p-piller Yasmine eller Yasminelle?
  • liten giraff

Åt yasminelle, gick inte upp i vikt. Ibland var jag kissnödig oftare än vanligt!

• Agridulce

Jag gick upp över 10 kg med Yasmine. Och tappade sexlusten, fick migrän och tonvis med svamp.
    Allt försvann när jag slutade med dem.

• lykantrophona

Har använt Yasmine i flera år nu. Har inte gått upp i vikt eller fått andra negativa biverkningar.

Det borde väl finnas statistik över hur vanliga  biverkningarna är? Lär visa en rättvisare bild än att fråga på FL, där du kanske får svar av några stycken...

• Anonym (RR)

Tack för era svar :)

Ja, läser man i FASS under tex. Yasmin så står det tex vilka biverkningar som är vanligast på 1 person av 10 osv.
    Men ingen direkt statistik :)

• lykantrophona

Ja, i fall där det står typ "ungefär 1 av 100" eller "ungefär 1 av 1000" så har du ju ett ungefärligt mått av hur många som råkar ut för det. 1 av 100 = 1% osv. Fortfarande tillförlitligare än FL.

• Anonym (RR)
    lykantrophona skrev 2012-10-08 19:57:39 följande:
    Ja, i fall där det står typ "ungefär 1 av 100" eller "ungefär 1 av 1000" så har du ju ett ungefärligt mått av hur många som råkar ut för det. 1 av 100 = 1% osv. Fortfarande tillförlitligare än FL.
    Ja kanske det, men är inte direkt ute efter någon slags undersökning, utan ville mest bara kolla lite :)
  • gorek86

Gick snarare ner i vikt när jag började med dom, nu när jag har slutat har jag gått upp!
    Sexlusten försvann dock helt med pillrena men har kommit tillbaka nu.

• Anonym (RR)
    gorek86 skrev 2012-10-08 20:04:46 följande:
    Gick snarare ner i vikt när jag började med dom, nu när jag har slutat har jag gått upp!
    Sexlusten försvann dock helt med pillrena men har kommit tillbaka nu.
    Vilken sort av dom? Yasmin eller Yasminelle?
Svar på tråden Har du gått upp i vikt av p-piller Yasmine eller Yasminelle?