Finns här några mammor som bor på annan ort än sina barn?
Jag vill flytta till en annan stad i ett annat län, jag har försökt ta mig härifrån i många år. Problemet är att jag är separerad med barn och barnens pappa vill inte flytt vilket jag förstår. Han är uppvuxen här och har sin familj här och såklart får jag inte ta med mig barnen för honom. Vi har barnen VV nu och har haft så sen vi separerade för över ett år sen.
Vi bor i en ganska liten stad där det finns dåligt med jobb, jag är så trött på att ha dlig ekonomi, jobba som timvikarie hela tiden. Hoppar mellan att jobba i hemtjänsten, till fabrik och som chaufför. Ingenstans får jag ett fast jobb. Jag vill flytta till en större stad med bättre utsikter, där jag kan få ekonomisk trygghet, att veta att jag har ett heltidsjobb att gå till om bara är mitt. Det finns inte i min stad.
Hur funkar det för er mammor som bor på annan ort än era barn? Hur tog barnen det? Jag tänkte börja med att testa i kanske 6 mån och se hur det funkar för alla.
Jag undanber pikar om att jag överger mina barn, jag vill bara höra hur det funkar för er andra mammor i samma sits.