• Primmeling

Jävla skit iphonen i bäcken!

Fan! Min iphone landade i bäcken (vatten) för tio minuter sen! Den ligger nu i ris och beter sig som vanligt. Men jag bör väl plocka isär den? Hur gör man det med iphone 4s?

• Svar på tråden Jävla skit iphonen i bäcken!
  • marinassk

Jag tappa min i toastolen... Klarade sig toppen efter ett dygn i ris! Var lite konstig första timmarna efter det men annars gick det fint. Behövde inte plocka isär den :)

• Primmeling

ok. tack. ska stänga av den... för plocka isär funkar väl inte? Hittar inget sätt att göra det på

• marinassk

Nope, inte vad jag vet. Jag frågade min svåger som arbetat med telefoner och det ska räcka med riset! Lycka till :)

• M i l l a n

Iphone är inte öppningsbar för amatörer. Risken är nog bara att man förstör mer om man inte vet vad man gör. Om den verkar vattenskadad så får du lämna in den till en iphoneverkstad. Lämnade in min dotters iPhone till en verkstad i Stockholm, och de var superproffsiga.

• Primmeling

Tack för tips och uppmuntran :)
    Den knallar och går som ingenting hänt när jag tittar till den nere  i riset. Enda orosmolnet är att den inte vill bli avstängd...konstigt med tanke på att allt annat funkar med den... 

• marinassk

Ja men så var det för mig med, så jag gjorde så gott jag kunde. Den har bara funkat bättre med tiden :)

• Primmeling

Haha... Den funkar fortfarande... Ska tests och ladda den snart för första gången. Har hört att det är då den kan lägga ner :) håller tummisarna för min älskade ägodel!!

Svar på tråden Jävla skit iphonen i bäcken!